15 años ayudando a las empresas costarricenses
a elegir el mejor software

Sobre HoneyBook

HoneyBook agiliza y automatiza la experiencia de tu cliente desde la consulta hasta la factura final.

Descubre más sobre HoneyBook

Puntos a favor:

We have used it for a little over a year now, and this was so incredibly helpful filing taxes for the first time. Well worth the investment.

Contras:

Also, the email feature within HoneyBook can be a bit confusing. Sometimes, I can't tell if an email sent or not.

Valoraciones de HoneyBook

Evaluación media

Facilidad de uso
4,6
Atención al cliente
4,7
Funcionalidades
4,6
Relación calidad-precio
4,7

Probabilidad de recomendación

9,2/10

HoneyBook tiene una valoración global de 4,8 estrellas sobre 5 según las 605 opiniones de usuarios de Capterra.

¿Ha utilizado HoneyBook antes?

Comparte tu experiencia con otros compradores de software.

Filtrar opiniones (605)

Naomi
Owner
Usuario de Linkedin verificado
Edición, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Perfect for Managing My Small Business

5,0 hace 2 años
Los subtítulos en español están disponibles en el reproductor de vídeo
Raquel
Demand planner en España
Productos farmacéuticos, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Gestión empresarial optimizada con algunos contratiempos

5,0 el año pasado

Comentarios: A pesar de algunos inconvenientes, he tenido una experiencia positiva con HoneyBook.

Puntos a favor:

Me encanta cómo HoneyBook ha hecho que administrar mi negocio sea muy sencillo. Puedo crear y enviar facturas sin esfuerzo, realizar un seguimiento de los pagos y administrar las relaciones con mis clientes, todo en un solo lugar.

Contras:

Considero que los precios de HoneyBook son un poco elevados, especialmente para las pequeñas empresas.

Carla
Carla
Consultora SEO en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1 000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Un CRM muy recomendado

5,0 el año pasado

Comentarios: Soy consultora SEO y realizo diferentes auditorías a los sitios web de clientes y HoneyBook es mi mejor aliado, yo enfoco todos mis esfuerzos a realizar un buen trabajo, y Honeybook se encarga de los contratos, generar las facturas y resolver dudas de los clientes de forma automática, es un CRM que está GENIAL.

Puntos a favor:

HoneyBook me encanta, es un CRM que permite gestionar clientes, generar contratos dinámicos, procesar pagos, y más funciones que son muy útiles para automatizar y agilizar la experiencia de los clientes. La plataforma es recomendable para profesionales que quieren tener un crecimiento en su negocio y buscan crear un ecosistema confiable y segura para sus clientes.

Contras:

Hasta el momento no he tenido inconvenientes con Honeybook, el sistema va de maravilla y siempre que tengo una duda puedo consultar a servicio de atención al cliente.

Eduardo
Eduardo
Ingeniero de Sistemas en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1 000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

HoneyBook el CMR que todo profesional debe tener de aliado

5,0 el año pasado

Comentarios: Tengo una experiencia muy positiva con HoneyBook, yo ofrezco mis servicios como diseñador, mientras que HoneyBook se encarga de toda la documentación como contratos, facturas y comunicaciones con el cliente. Simplemente sorprendente.

Puntos a favor:

Me gusta mucho HoneyBook porque me permite gestionar clientes, realizar contratos dinámicos, procesar pagos, entre muchas herramientas muy útiles si inicias con tu emprendimiento. La plataforma es muy fácil de usar y sobretodo muy segura. Si eres alguien que busca hacer crecer su negocio es importante ofrecer confianza y seguridad a tus clientes y HoneyBook es tu mejor aliado.

Contras:

Aunque HoneyBook tiene una plataforma muy intuitiva, si es necesario que realices configuraciones según los requerimientos del emprendedor, esto puede tomar algo de tiempo.

Sabino Eduardo
Sabino Eduardo
Freelancer en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño gráfico, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Automatiza tareas para mejorar experiencias

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

Me gusta mucho HoneyBook porque sientes que es de esas pocas herramientas que hacen casi todo por ti. Es un CRM completo con el que puedes gestionar clientes, procesar pagos y muchas funciones más de forma automática, mejorando mucho la experiencia del usuario. Si se es un emprendedor o se tiene un negocio en crecimiento esta es una herramienta indispensable que debes implementar.

Contras:

Sería muy interesante que pudieran ampliar los lenguajes de la plataforma como por ejemplo el español, ya que actualmente está en inglés.

alexandra
alexandra
Marketing en Perú
Usuario de Linkedin verificado
Diseño, 501-1 000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Un CRM muy recomendado

5,0 el año pasado

Puntos a favor:

HoneyBook es un CRM muy recomendable porque permite gestionar y atender a los clientes, procesar pagos, realizar contratos, entre muchas herramientas indispensables para todo negocio en crecimiento. La plataforma es fácil y segura de usar. Además que crea un ecosistema de confianza y seguridad para tus clientes.

Contras:

Existen pequeñas deficiencias enla gestión de correos y sería genial que puedieran solucionar ese apartado, por lo demás HoneyBook va muy bien.

Yosue
Yosue
Diseñador Web en Chile
Usuario de Linkedin verificado
Desarrollo de programas, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Centralizacion del negocio en un mismo sitio

4,0 hace 6 meses

Comentarios: Muy buena, tuve la suerte de obtener clientes al inicio que me ayudaron a mantener funcionando la aplicación, luego de un año, creo, pude escalar a otro tipo de aplicación. Pero en mis inicios me ayuda bastante sobre todo por la firma de contratos

Puntos a favor:

Tienes todo lo necesario para comenzar a trabajar de manera profesional con clientes de cualquier parte. Como dueño de una agencia de marketing y diseño web, iniciar con hooneybook me ayudo mucho a escalar mi empresa en los inicios

Contras:

Para quienes inician, pagar una mensualidad de esta clase puede ser un poco difícil, por lo tanto, al ser una aplicación enfocada en empresas pequeñas que están iniciando, debo darle un punto en contra al hecho del precio para quienes inician, debería haber una opción limitada para quienes inician con diferentes tipos de negocios

Laura Angelica
frelancer en Colombia
Edición, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Recomendado

4,0 hace 2 años

Comentarios: Esta aplicación, brinda a los usuarios dos situaciones muy importantes para la calidad de vida de los emprendedores, uno es la organización y trasabilidad de la pequeña y median empresa, con sus clientes y proveedores. Y la segunda es tiempo de calidad para el emprendedor.

Puntos a favor:

Es una aplicación que permite mantener los archivos organizados, brindado seguridad y confianza en el manejo documental.

Contras:

Debería ser un poco mas asequible, el diseño de la pagina debería se mas amigable con el lector.

Luis Gabriel
Auxiliar de vuelo en España
Aerolíneas/aviación, 10 000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Trabajo más fácil aún

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

Trabajo a veces como diseñador y Honey Book te facilita muchísimo el trabajo al dedicarse a tema contratos, pagos.. Excelente!!!

Contras:

Poca cosa que escribir por aquí, no tengo queja ninguna!!!

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Recursos Humanos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Gestionar proyectos sin asistente personal, este software lo hace todo prácticamente.

5,0 el año pasado

Comentarios: La automatización de formularios, la creación de las facturas los informes y estadísticas en orden cronológico es lo que mas importa al final de la semana puesto que la gerencia quiere ver el crecimiento y avance que tiene la compañía.

Puntos a favor:

El software es agradable en el sentido del diseño, fácil de utilizar en empresas pequeñas o medianas en crecimiento, la plataforma permite enviar facturas y firmar de contratos digitales y administrar pagos.

Contras:

El idioma admitido, sólo es en ingles, algunos clientes no lo hablan, los de Latinoamérica, sin embargo hay otros programas que traducen los datos.

Rosana
Rosana
Teacher and manager en España
Usuario de Linkedin verificado
Administración educativa, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Útil para profesionales creativos y educadores

4,0 el año pasado

Comentarios: Como miembro del personal de un colegio, puedo decir que HoneyBook es una herramienta impresionante para simplificar la gestión de tareas y la comunicación con los estudiantes y sus padres.

Puntos a favor:

Me permite colaborar con los estudiantes y sus padres en proyectos y actividades escolares, y compartir documentos y archivos de manera segura y fácil.

Contras:

Quizás un punto negativo podría ser su precio. Aunque ofrece una prueba gratuita y planes de suscripción mensuales y anuales, para algunos usuarios puede resultar caro.

José Manuel
José Manuel
Social Networking en Portugal
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Una herramienta de grandes soluciones.

3,0 el año pasado

Comentarios: Son varias las cosas que este software me ha ayudado a mejorar en mi trabajo, por eso me encanta y la recomiendo a todas las personas que no conocen este software como algo que les puede cambiar la vida.

Puntos a favor:

Una herramienta muy fácil de utilizar y una vez que la haces habitual, quedas conectado con ella. Lo mejor de todo, es su variedad de herramientas para utilizar, eso te hace sentir que el trabajo es mucho más sencillo.

Contras:

En mi opinión algo que deberían mejorar un poco es la interfaz, por momentos se hace pesada al cargar los elementos.

Oreanna Victoria
Asesora inmobiliaria en Perú
Propiedad inmobiliaria, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Un crm básico de tener

5,0 hace 2 años

Puntos a favor:

Es fácil de usar, y su versión gratuita es bastante buena

Contras:

Es un poco complicado el panel de actividades

Amber
Amber
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Hostelería, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

HoneyBook is the best.

5,0 hace 4 semanas Nuevo

Comentarios: I love this program. I'm not sure if there is anything really like it on the market and I don't care to look. This program has everything I need to keep up with the day to day in my business.

Puntos a favor:

I love this program. This is great for photographers and event planners. Likely could be good for another business as well, but as an event planner this program allows me to get inquiries, navigate them through the pipeline stage of booking, invoice clients and send contracts, process payments and build task management and automations all in one place. This program does so much, and connects to QuickBooks which is a huge bonus for me.

Contras:

There isn't really much about the program that I dislike. I don't like that the automations now have two types of files (legacy and templates). They are basically the same and it really makes no sense to me why they exist separately, but it doesn't impede on using the software. Also, the reporting is good but it doesn't really make sense as it's not as functional as I'd like. You can't look at a report in the program, you have to download every time, but, I make due with what's available.

Christina
Christina
Owner en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Servicios jurídicos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software

5,0 hace 5 años

Comentarios: Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Puntos a favor:

I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Contras:

It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Respuesta de HoneyBook

hace 5 años

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

Angela
Owner en EE. UU.
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Great for basic client tracking and proposals. Slowest for payment deposits.

5,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: I use the super basic functions of the platform. I am aware of the other great tools it offers - my business just can't afford the pro costs. I am on my fourth year using HB and still trying to figure out how to use some of the features.

Puntos a favor:

I purchased Honeybook primarily to keep my client details in a single location while gaining the ability to send proposals and invoices for the clean, professional touch. This area is very easy to use without having to hire a pro.

Contras:

To use all the features of CRM, you need to hire a pro who can set you back at least $2k. Also, the payment deposits are the slowest on the market - days! If you use Square, you get the deposit the next day - same for all other CRMs. If you receive a payment on a Wednesday, for example, you won't get that deposit until at least Monday.

Bobbi
Operating Manager en EE. UU.
Construcción, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Don't Waste a TON of TIme if You Like Your Clients

1,0 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: Please see above - horrible and time wasting experience. Move on and try something that WORKS and looks good as well.

Puntos a favor:

Affordable and Backend looks nice - so that's something!

Contras:

Client experience if poor. Integrations are awful. Layout, design and look are atrocious and check out for clients is multi step.....Who does that anymore? We spent a week trying to get it setup and working well and efficiently....no way it was going to. And if we have to handhold it and manually do a TON of things.....why bother? MANY other options available and we've moved to one.

Respuesta de HoneyBook

hace 2 meses

Hey there! We appreciate your feedback and apologize that your experience wasn't what you were hoping for when moving to a new platform. We do our best to create a platform that fits the needs of various different businesses and business owners but we understand that we aren't going to be perfect for everyone out there. But we love to get specific feedback on what you feel HoneyBook is missing or could improve upon so that future features and upgrades our team does can benefit many. You mentioned integrations but if there are certain, specific integrations that you feel would be helpful, we'd love to know what those are. And where exactly in the onboarding process was it the most difficult. Let us know so we can continue to improve on our end. Appreciate your feedback!

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Formación profesional y coaching, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Near Perfect Helper

4,0 hace 2 semanas Nuevo

Comentarios: Overall, I live using Honeybook. It has helped me keep my client's information and projects easily managed.

Puntos a favor:

I appreciate having all of my client's information in one place. I also like that it can be integrated with email, you can create documents and so on.

Contras:

I would like more creative ability within the documents. Also don't like how some of the documents including invoices interact. It's hard to explain. It's both easy and complicated at the same time.

Matthew
Matthew
Portrait Artist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Best I've Used So Far

5,0 hace 2 años

Comentarios: Overall it has been a Godsend. I am feeling much better about how I manage my business with Honeybook.

Puntos a favor:

I love using Honeybook! I've tried a couple other CRM softwares, and this one is by far the easiest to deploy and keep me on track. It is logical and feels easy to use, which has kept me using it rather than reverting to inefficient paper tracking. The customer service has been great: always quick and friendly to answer questions and help me through something I didn't understand. I would highly recommend Honeybook to anyone.

Contras:

The calendar sync is sometimes glitchy, but that could also be user error. One thing that would make it better would be an easy way to override when I am considered "busy" on my Google Calendar that syncs in. I'd also love to have SMS communication with my clients, but rumor has it they are working on this.

Michelle Simmons
Michelle Simmons
photographer en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

The BEST investment for my business

5,0 hace 3 años

Comentarios: Love love LOVE HoneyBook! I've been using it for several years now, and can't imagine using anything else instead. And their customer service is QUICK and helpful for the few times I haven't been able to figure out how to do something.

Puntos a favor:

It keeps my business organized and on track! From digital contracts and invoicing, custom brochures and questionnaires, to email tracking and a simple way to see what step I'm at with each project, HoneyBook keeps me on track.

Contras:

The worst part about it is getting started, but even THAT is pretty simple with their "concierge service" where you can send them your current forms and they'll digitize them for you!

Sarah
Virtual Assistant en EE. UU.
Marketing y publicidad, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

HoneyBook - the software I never knew I needed

5,0 hace 10 meses

Puntos a favor:

HoneyBook is very visually appealing and easy to use for both myself and my clients. The ability to create and save templates that I can edit and reuse for each client saves me SO much time, and it's truly so easy. It's very affordable and has already saved me a lot of time and headaches.

Contras:

I honestly have no complaints about HoneyBook.

Respuesta de HoneyBook

hace 9 meses

Hey Sarah, Thanks so much for the glowing review! we're so happy to see that you're having such a positive experience with HoneyBook so far. :) Would you be willing to grant us permission to use this quote for marketing purposes (and attribute it to you of course)? If so - please send an email to [email protected] and we'll follow up with next steps!

Robin
Creative Liason en EE. UU.
Organización de eventos, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

HoneyBook takes the stress out of Events

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Puntos a favor:

I have been using HoneyBook for my event planning business, and it has truly transformed the way I manage my events. The platform's ease of use for both business and customers is exceptional. It simplifies the process of keeping all event details in one place and ensures everything is organized on the calendar. The amazing capabilities of HoneyBook have made my life so much easier, allowing me to focus on delivering exceptional service to my clients. I highly recommend HoneyBook for any business looking to streamline their event management process.

Contras:

Nothing, the application is fantastic!! I am so glad we have this amazing tool for our business!

Lauren
CSR en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Reviewing Honeybook

5,0 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: Overall i think this program can help lots of marketing companies with proposals and its very detalied amd accurate

Puntos a favor:

I really enjoy how easy it is to use the system. I take a lot of payments and handle invoices and this program makes it easy

Contras:

The customer service can take a while to answer the phone or resolve a problem online

Flossie
Professional photographer en EE. UU.
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Level up

5,0 hace 5 años

Comentarios: It’s saved me so much time organizing client data, bookkeeping, payment processing and contracts. Their helpful reminders to keep things from falling through the cracks and maintaining my brand appearance when working with clients.

Puntos a favor:

When singing up with Honeybook they took my exhausting contracts, forms, questionnaires and placed them into their system. This saved me so much time switching from DIY client management to this online resource.

Contras:

When responding to an email through the software, it makes a new email. Some clients have more questions and I’d like a way to organize with in a project the emails.

Cori
Photographer en EE. UU.
Fotografía, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

The Best CRM Software EVER!!!

5,0 hace 4 años

Comentarios: I am keeping my workflow seamless. I am not falling behind with not knowing what i have and havent done. I get notifications in my app on my phone to keep me up to date when i am not at a desk. Saving templates keeps me from having to re-do contracts and brochures to send to clients. And honestly the BIGGEST thing is it keeps me on top of clients and either closing things out if they arent interested, booking them if they just forgot to get back to me, or making sure they are seeing things.

Puntos a favor:

I love how seamless and easy to use it is. It may be a transition at first but once you get changed over you will NEVER go back. The workflow is so easy to use and very customizable. Other softwares i've tested are not even comparable to how simple honeybook is to use.

Contras:

The only thing i wish were better is the calendar system. It would be nice to be able to block dates out on the calendar to avoid booking, like if you had planned a vacation. I also with it would sync directly to ical. I hate having to make it use google becuase if google runs out of space it doesnt tell me and then i have a calendar issue.

Charlie
Owner en EE. UU.
Marketing y publicidad, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Solid Payment Invoicing & Proposal Tool

5,0 hace 2 años

Comentarios: 8/10. Once the client has paid the first time, their automated recurring payment solution is working really well for me.

Puntos a favor:

I moved away from Quickbooks online because they didn't have an easy way to send customers automatic recurring invoices. Honeybook had pre-built service agreements along with the automated recurring payments feature I needed for my business. It was appealing to work with them because set up was very easy to get what we needed up and running

Contras:

After a client pays their invoice, it usually takes 12-24 hours for Honeybook to send me a confirmation email saying they've paid. This is (I don't use this word often) absurd. With Quickbooks, I know payment confirmation comes in within 10 minutes. Especially if I am going to start work with a client right as they pay, this hurdle in their platform stops me from getting to work right away. It usually leads to me emailing my customer "Did you pay the invoice?" then them replying "I did!" then me looking into Honeybook wondering why the heck it hasn't come in and making me look foolish to my client... Then I finally get the notification the next day. It's the #1 feature request they need to get updated.