¿Qué es Jobber?

Haz que tu pequeña empresa parezca más grande con el software para empresas de servicios a domicilio de Jobber. Jobber ayuda a miles de empresas a mejorar y hacer crecer sus negocios. Presupuesta, programa y factura trabajos estés donde estés, optimiza rutas, supervisa y distribuye equipos, envía alertas, comunícate con los clientes y sincronízalo todo automáticamente con tu software de contabilidad, todo en un único lugar. Cobra más rápido y siéntete más profesional que nunca. Además, la asistencia dedicada y gratuita de Jobber te ayudará en cada paso del camino.

¿Quién usa Jobber?

Jobber es perfecto para empresas de servicios a domicilio, tanto establecidas como en crecimiento, que necesitan una mejor organización, acceso móvil y procesos de facturación y programación más eficientes.

¿Dónde se puede implementar Jobber?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • Jobber Software
  • Ubicado en Edmonton, Canadá
  • Fundada en 2010
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Irlanda, Nueva Zelanda y otros 1

Idiomas

inglés

precios de Jobber

Precio inicial:

USD 35,00/mes
  • Sí, ofrece una prueba gratuita
  • Sin versión gratuita

Jobber no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Jobber está disponible a partir de USD 35,00/mes.

Sobre el proveedor

  • Jobber Software
  • Ubicado en Edmonton, Canadá
  • Fundada en 2010
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Australia, Canadá, Estados Unidos, Irlanda, Nueva Zelanda y otros 1

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de Jobber

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Versión gratuita
Prueba gratis
USD 49,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 99,00/mes
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USD 149,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de Jobber

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de empleados
  • Base de datos de subcontratistas
  • Biblioteca de comentarios
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de fotos
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Confirmación y recordatorios
  • Contabilidad
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cálculos de precios y costes
  • Edificios residenciales
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Geolocación
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Inspecciones residenciales
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mapas geográficos
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Panel de actividades
  • Para arbicultores
  • Para cerrajerías
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para el sector de la fontanería
  • Para empresas de climatización
  • Para empresas de control de plagas
  • Para la industria AEC
  • Para paisajistas y jardineros
  • Para servicios de conserjerías
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión de trabajo
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de trabajos
  • Recordatorios
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Supervisión en tiempo real
  • Síntesis de informe
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas a Jobber

Para subcontratistas comerciales y remodeladores residenciales que buscan dirigir un negocio más productivo. Solución todo en uno con información en tiempo real.
Solución compatible con dispositivos móviles que proporciona distribución, facturación, seguimiento de clientes, seguimiento de técnicos, facturación y contabilidad sólidos.
QuickBooks es un software para gestión de empresas de extremo a extremo que puede crecer con tu negocio.
WorkWave Service es una solución de software de gestión de servicios externos integral, fácil de usar, lista para dispositivos móviles y basada en la nube.
Sales force automation solution that helps businesses monitor stock statements, schedule official tours, and manage CRM activities.
La forma sin papel de planificar, gestionar, programar y hacer un seguimiento de tu fuerza de trabajo móvil.
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
Construye y obtén el control de tu negocio de servicios externos gracias a una plataforma completa y fácil de usar para todo tu equipo.
Simplified and complete solution for your estimate and jobs, dispatch, inventory, point of sale, accounting, real time tracking.
Administra las fuerzas de trabajo móviles con Synchroteam, el software de gestión de servicios externos (FSM). Crea tu prueba gratis en menos de 1 minuto. Asistencia en vivo. Descubre más sobre Synchroteam
Plataforma de servicio externo con capacidad de ampliación, desarrollada en la nube para la nube, que funciona fácilmente en todos los dispositivos móviles para uso en el campo de trabajo. Descubre más sobre AI Field Management
Commusoft es un software de servicio todo en uno que está diseñado para contratistas de plomería, climatización, electricidad, detección de fuego y humo y mantenimiento que tienen más de 3 técnicos.
Presupuestos, facturas, compras y más en un solo sistema. Acceso desde la oficina y la aplicación, formularios electrónicos y certificados. Prueba gratis de 30 días.

Opinones de Jobber

Evaluación media

En general
4,5
Facilidad de uso
4,5
Atención al cliente
4,6
Funcionalidades
4,2
Relación calidad-precio
4,5

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Encontrar opiniones por puntuación

5
67%
4
26%
3
3%
2
1%
1
3%
Andy W.
Andy W.
Owner en Canadá
Usuario de Linkedin verificado
Servicios para instalaciones, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Jobber is the BEST

5 hace 3 años

Comentarios: I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since that day, I have continued using the software and have grown my business over 400%. I think one of my favourite parts about jobber is the level of exceptional customer service; not only online but also in person. Additionally, my work flow for my business has improved a vast amount over the years. Invoicing: What used to take me hours, is now a simple 30 minute task. Quoting: What used to be done on a scrap piece of paper, is now done on my iPhone. Scheduling: What used to be done on excel, is now organized through the online calendar which can be accessed anywhere, anytime. Overall, I would recommend jobber to anyone running a service based business, and would be happy to answer any further questions.

Puntos a favor:

-The jobber platform is very easy to use and can be learned quickly. -Batch invoice creation is extremely helpful. -Jobber makes quoting, booking and scheduling jobs a breeze! -Having a client hub is a real crowd pleaser.

Contras:

Jobber is overall a 5/5 software system that has been the best thing for helping my business grow. Over the almost 5 years of using Jobber, the only thing I would like to remind people is that once you delete something, there is no way to get it back. I accidentally deleted an invoice once, and it was gone for good. This was my mistake, so as long as you're more cautious than I was that day, you'll be good.

Respuesta de Jobber Software

hace 3 años

Andy! Thanks so much for this thorough feedback. We're so proud to work with your team and are so glad to hear we've been able to help make improvements across your processes. Unfortunately we can't always recover deleted items, but sometimes we can, so always feel free to reach out to our Success Team in the event we can recover something just in case. Thanks again for taking the time to leave a review :)

Joel K.
Owner en EE. UU.
Servicios, Trabajador autónomo
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Overall a great program

5 hace 2 años

Comentarios: Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client credit on account and texting freestyle and dropped their monthly payment to more reasonable price for small business to use.

Puntos a favor:

Great look and ease of use. Works on all devices.

Contras:

Compared to other programs like this, The cost for options is quite high. They are pushing more to have credit cards processed through them and have done away with paypal payments. There is only texting of canned messages. My biggest issue. Over all though the $130.00 a month for half way decent options is to high. If you pay a full year in advance then that price goes to 99.00 a month. So charging you 30 more paying by the month is another down fall for this software. To pay in advance for small business it penalizes them. Another downfall is how it handles your clients that over pay or pay in advance by applying credit to their account. I does not handle this very well at all!

Respuesta de Jobber Software

hace 2 años

Hi Joel, thank you for your review and this feedback. We'd like to make sure you're getting the most value of your plan so it's more than worth your monthly investment. Please reach out to our Success Team via phone (1-888-721-1115), chat, or email ([email protected]), and we'll do our best to make sure you're getting the most value out of Jobber. We'd also like to collect some additional feedback around what could be more helpful for your business, and do our best to potentially offer some alternative workflows that work best for you and your team. Thank you again for your feedback!

Troy H.
Owner en EE. UU.
Diseño, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Jobber fits most needs for service/field type scheduling work

5 hace 3 días Nuevo

Comentarios: Great experience and would recommend it for most companies who utilize field/service type staff that requires trips to properties. Very easy to use for office staff and mostly easy to use for field staff.

Puntos a favor:

- Easy to deploy - Syncs with Quickbooks - Many views to view work with filtering options - Ability to limit worker's capabilities - Ability to allow customers to request work - Ability to send quotes/invoices (though we used QB for this) - Scheduling was a breeze

Contras:

- Phone app was not as intuitive as I liked from a UX/UI standpoint, but we overcame that hurdle - Recurring jobs can be difficult to delete and when you have many it can cause more harm than good. It is built more for one-off jobs currently in my opinion.

Respuesta de Jobber Software

hace 2 días

Hi Troy! Thank you very much for taking the time to send us a review. We are very happy to hear that Jobber is meeting your business needs. We would also love to hear more about how we could improve Jobber's UX/UI, so please feel free to reach out to our Support team at 1-888-721-1115 opt 2, [email protected] or via our live chat.

Bill Z.
Operations Lead en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

BUYER BEWARE - live in this product for the trial so you don't have the same experience I did!

1 hace 2 meses Nuevo

Comentarios: BUYER BEWARE - the customizations for the Jobs and Client Form are lacking. I signed up for a yearly subscription encouraged by the videos BUT Between the spring rush of mulch jobs and starting off the season, I was at 21 days before realizing this issue and Jobber IS HOLDING MY MONEY HOSTAGE and will make over $2k off of me as a customer who has not and cannot use their solution. We have not run any customer data Jobber or processed any payments with the service. They are deciding to stand behind their 14 day free trial or suggesting that I should have signed up monthly. I am leaving feeling like they are not pro small-business when my concerns were valid. I admitted it was my fault and I should have realized this issue between Jobber, my website design, and myself quicker... BUT I had hoped reasonableness would prevail because I did not even use the service because we could not get out of the starting gate but in this case IT DID NOT.

Puntos a favor:

The structure is there is you do not need customizations, but the ability to tune the nobs behind the curtain is lacking.

Contras:

They are not pro small-business. When I realized the customizations I needed did not exist or would have to be jerry-rigged together I let them know we could not proceed and they have held my money captive over it.

Respuesta de Jobber Software

hace 2 meses

Hi Bill, thank you for sharing your feedback with us. I'm sorry to hear that Jobber was not the right fit for you. We have actively shared your feedback with our developers, specifically regarding product customization. Our team has been in touch with you to resolve your specific situation. Wishing you all the best.

Carita K.
COO en EE. UU.
Servicios para el consumidor, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

Love this Software

5 hace 3 semanas Nuevo

Comentarios: Love the software. Best decision we've made.

Puntos a favor:

Works great at scheduling, quoting, generating new leads, invoicing, and payment. What I love most is the integration partnerships that Jobber has to make home service businesses more efficient and profitable. Awesome and helpful customer service.

Contras:

I wasnt told that in order to use the Instant Payout feature that you had to have 10,000 in processed Jobber Payments. That was a hassle when we first signed up because we were just ahead of peak season. We quickly made that mark in a month so that issue was solved.

Respuesta de Jobber Software

hace 3 semanas

Hi Carita, we're so glad to hear that you are enjoying using Jobber and finding extra value in our partnerships, and working with the support team! Thanks for trusting us with your business and we hope you have a great weekend!