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Freshservice
¿Qué es Freshservice?
La gestión de activos de Freshservice supervisa los detalles de los activos a lo largo de su ciclo de vida y mantiene un inventario de los activos de TI y no TI de la organización, como contratos, hardware y software. La herramienta ofrece una experiencia de usuario refrescante además de potentes funciones de administración de activos y tickets, como el descubrimiento automático de nuevos recursos, la potente administración de configuración y el análisis de impacto mejorado.
¿Quién usa Freshservice?
Los clientes de Freshservice incluyen MSP, organizaciones financieras, instituciones educativas y varias organizaciones gubernamentales.
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Freshservice
Opinones de Freshservice

Great Overall SASS for IT
Alternativas consideradas:
Herramienta Potente de Ultima Generación, con altos estándares
Puntos a favor:
Su forma tan amigable de personalización de la solución, su seguridad.
Contras:
Su integración es un poco complicada, combinar tickets se e hizo dificil.
Freshservice una de las mejores aplicaciones para la gestión de la mesa de ayuda
Comentarios: En realidad la experiencia en general con Freshservice ha sido muy buena, debido a que constantemente están actualizándose de acuerdo a las normas Itil.
Puntos a favor:
Lo que más me gusta de freshservice es que es una herramienta muy versátil, fácil de usar e intuitiva, además de permitir una correcta visualización de la trazabilidad de los tickets que se gestionan.
Contras:
Para ser sincero, sigo sin encontrar algo que no me guste de Freshservice, ya que, como indiqué anteriormente, es una herramienta muy fácil de usar e intuitiva. Sin embargo según lo que indica mi coordinador no es muy bueno que con la licencia pro solo se tenga acceso a registrar 100 activos, después de eso hay que pagar por cada activo registrado
Me parecio muy util
Puntos a favor:
Me gusto que las incidencias se mantienen en orden de llegada, es una herramienta muy intuitiva y facil de utilizar, aparte es facil automatizar las areas con esta herramienta.
Contras:
Su servicio al cliente se vuelve lento cuando se sobrecarga de labores, es algo que se puede mejorar con el tiempo.
Es excelente para el rastreo de errores y problemas.
Puntos a favor:
me encanta su opcion de notas privadas para poder llevar un control de mis procesos.
Contras:
es un poco complejo para incorporar a otras herramientas.
Excelente herramienta
Comentarios: Prestación de servicios del área administrativa, abastecimiento, talento humano y por supuesto el manejo de la mesa de ayuda de tecnología
Puntos a favor:
Facilidad de uso, muy intuitiva, se puede administrar con conocimiento básico de ITIL, todos los módulos son muy fáciles de manejar y el soporte que brindan es muy rápido y atento
Contras:
Las licencias son muy costosas, sobre todo para usar el modulo de activos
Una gran solucion organizativa y de gestion
Comentarios: En general buena experiencia, es un programa que recomendaria, y con un poco de paciencia al.principio puede ser un gran aliado.
Puntos a favor:
Es una herramienta con una capacidad funcional elevadisima y que permite variedad de tareas desde gestion de activos, tickets, y de flujos de trabajo.Nosotros lo usamos.para gestion de inventarios y nos facilita bastante el trabajo lo que permite que el rendimiento general aumente.
Contras:
Pareciera que la interfaz es intuitiva y sencilla...pero no, al principio es un poco liosa y para gente que no controla mucho le puede resultar un poco tediosa.Tienen tambien version gratuits y demos para probar, pero.son bastante pobres en cuanto a contenido de funciones.
Buen programa
Puntos a favor:
Sobre todo la facilidad de uso y lo útil que resulta. Es muy fácil de utilizar
Contras:
De momento no me ha dado ningún problema. Lo llevo utilizando casi 1 año y funciona bastante bien
Facilidad en la gestion y en la atencion al cliente.
Comentarios: En general es una muy buena herramienta, pero para una empresa con un flujo de clientes medio, la opcion basica y la garden se queda muy corta.La version basica deberia tener alguna funcion mas.
Puntos a favor:
Es una herramienta muy practica, con posibilidad de gestionar problemas de forma multicanal, ya sea por mail, telefono,chat...Permite la visualizacion de un vistazo a todos los contratos que esten en activo, pudiendo comprobar la fecha de firma y el vencimiento.Te permite tener informes detallados para tener un idea muy visual.Tambien puedes crear flujos de trabajo personalizados para que el acto de la atencion al cliente sea lo mas rapida posible.
Contras:
Por contra, la version basicaa a pesar de estar sobre los 20 euros al mes, se queda cortisima en cuanto a funciones, como por ejemplo, la obtencion de informes personalizados, la gestion de contratos activos, o los correos ilimitados
Alternativas consideradas:
FreshServices
Comentarios: Excelente gestor de mesa de servicios, lamentablemente pagando una versión intermedia no tiene todas las funcionalidades que si ofrecen otras herramientas por menos costo.
Puntos a favor:
Excelente Interfaz.Facilidad de uso.Facilidad de configuración.
Contras:
Diferencias significativas en los nombre de los campos según la variante de español que tienes configurado en tu perfil. Personalización de Dashboards solo es posible en la versión más costosa.
La calidad es excelente
Comentarios: Nuestro producto anterior no contaba con un sistema personalizable y no proporcionaba a nuestros empleados una forma de seguir sus tickets una vez creados. También carecía de cualquier tipo de capacidad de elaboración de informes.
Puntos a favor:
Me ha gustado mucho tener Frehservice en nuestra organización. Ha facilitado mucho mi trabajo como gerente, ya que puedo revisar fácilmente el rendimiento del equipo, publicar anuncios para la organización e identificar las tendencias de los problemas o las solicitudes.
Contras:
Desearía que las capacidades de informe fueran más personalizables. Ha habido algunas situaciones en las que me he puesto en contacto con Frehservice para pedir ayuda sobre los informes que necesitaba, pero me he encontrado con que los informes no eran posibles. El equipo de soporte de freshservice me dijo que mis necesidades de informes se añadirían a la lista de posibles "mejoras futuras".
Excelente programa
Puntos a favor:
Todo muy buen producto para poder trabajar en el fácil de aprender
Contras:
Todo bien si al inicio algo difícil pero ya después fácil usarlo y entender

Solid, Reliable Ticketing Tool for our Marketing Function
Puntos a favor:
Great ticket-management tool for our Marketing function. 40+ users.
Contras:
As an IT-ticketing-borne tool, it does not always cater to the needs of a Marketing team. For more sophisticated Marketing planning, collaboration and reporting, we have now started using Freshservice.
Alternativas consideradas:
Freshservice - Great ITSM tools and keeps on improving.
Comentarios: I really like Freshservice and it keeps being improved. They continually innovate and adding AI that can do ticket translations and summaries is really good for us as an international company. Support has been fantastic also.
Puntos a favor:
The ease of deployment for Freshservice was great. We were quickly up and running and the automation features are really good. They have recently also improved the AI capabilities which is good to see and constantly seem to improve the product.
Contras:
Reporting can be complicated. We had issues with line managers trying to create their own reports and then questioning the results as the criteria can be complex to understand. They have inbuild basic reports and these are OK
Freshservice has made managing IT requests a breeze. Highly recommended!
Puntos a favor:
The user-friendly interface and automation features have saved me time and effort.
Contras:
I wish the reporting and analytics capabilities were more robust. Some additional customization options would be helpful too.
Most Comprehensible Ticketing System
Comentarios: FreshDesk is the first and only ticketing system our company is utilizing and it has made handling user requests so much easier. The workflow feature helps to easily divide tasks between IT staff.
Puntos a favor:
Freshservice really streamlines both the end user and IT experience. Even the least advanced users find it easy to submit tickets, and the layout is simple and comprehensible. The leaderboard and achievements features allow IT staff to evenly distribute workload as well as give users an incentive.
Contras:
I have no dissatisfaction to report with Freshservice.
Alternativas consideradas:
Freshservice can help you work more efficiently.
Comentarios: If I have to make a new system choice today, I would choose Fresh again.
Puntos a favor:
In Fresh, the company can achieve a comprehensive ticket management solution. It's enjoyable to work in Fresh. It's educational, visually appealing, and helps us in our operations to deliver to our customers.
Contras:
Some of the requests we've made take time to be incorporated into the Fresh roadmap.
Alternativas consideradas:
Manage your IT Service Desk, Freshservice gets it done
Comentarios: Great! IT Service Management has become lot easier with freshservice.
Puntos a favor:
Ease of use, cross platform compatibility, multiple channels of support available.
Contras:
Needs to be more flexible and feature rich in work automations and customized fields.
Great standard feature Set on the whole, but new features seem to lag behind their FreskDesk system
Puntos a favor:
The ticketing system is really easy to use, with lots of options for workflow automations and ticket management. The app marketplace is great for extending the functionality.
Contras:
FreshService seems more like a new branching out for the company, with a complete set of tools, but lacking refinement in a lot of places. There are also odd quirks like Discuss feature button being available, even though the Discuss feature doesn't work on FreshService yet.The mobile app is a bit of a let down, as it doesn't have a dashboard like the main site which makes it much more tedious to lookup ticket queues.The Notification spam through the app is terrible, pinging each notification one at a time to the phone, which is especially annoying when it sends over 30 notifications and doesn't group them.The system has some other weird quirks, like sorting a list can only be saved when you also make a change to the filter for the list. Another issue is that there is a blur effect on the title text that doesn't always go away when scrolling back to the top of the page, resulting in some text looking very soft and fuzzy
Freshservice is a real IT service
Comentarios: Good tool to implement not only in IT infrastructure but also to other deparments
Puntos a favor:
Collobration of tickets and task in incidents and tickets
Contras:
Transferring of tickets from one instance to another instance
Effective and easy to use
Puntos a favor:
Effective and easy to work with. Able to easily work on any type of incident throughout departments
Contras:
Interface is not the most intuitive to navigate.
Good platform for case management
Comentarios: Very good platform for standard case management
Puntos a favor:
Easy to use and our user seem to get along with it well.
Contras:
Lack of integration with some of our other applications.
Review of Freshservice
Comentarios: Very good experience. But when our organization became bigger and more systems were buildt, we found freshservice didn't have enough capability for integration. So it's hard to keep FreshService in our IT eco system
Puntos a favor:
Intuitive UI. Easy to self-study and self-deploy. Global wide search is very useful as well
Contras:
Not enough integration. Can't connect with other systems
FreshService keeping ITSM fresh in modern systems
Comentarios: Over the course of a couple of years, we struggled to find the right ITSM solution that keeps it friendly for our end users to report issues while providing powerful tools for administrators to be ahead of the curve. FreshService brought a lot more than ITSM to the table. FreshService brings features for IT Operations, such as Service monitoring or alerts, to Asset management that integrates with our MDM solution—making the switch to FreshService has been easy, and adopting new best practices to provide an even better experience overall.
Puntos a favor:
The biggest pro that FreshService brings to our organization is having a single pane of glass for all the information I need. From keeping track of incoming tickets into the system to monitoring important assets, FreshService has made it easy and simple to move into the product.
Contras:
I feel that if I name any feature here that I don't like, the next month, they will have an update to make it better. That being said, because they are fast moving forward, that can interfere with workflows or automation you have in place since they introduce new ways to do "X Y Z," but it retires "A B C" in the process.
FreshService - Essential for Ticket Management and ITSM
Comentarios: Change and Release Management have simplified and reduced the number of issues we have had as a business.One of the main benefits is the reduction in work duplication, using ticket assignation we have reduced the possibility of duplicating workloads across the teams.
Puntos a favor:
Ticket Management and Change Management are the two areas i appreciate the most. Over the years we have engaged with the Fresh Service support teams and community forums to provide feedback - which has been listened to and implemented in future updates.
Contras:
The alert management profiles and rules could do with an overhaul - at the moment we are having to setup multiple alert rules against a single Alert profile based on the content of the alert.Would be great to generate alert rules based on If / Or / And Statements.
Freshservice
Comentarios: Very positive experience as we are able to configure system to meet our needs.
Puntos a favor:
Freshservice contained the features and ability to meet our help desk, ticketing, and purchasing needs.
Contras:
Time Tracking and Interface to Billing System(s)