Confluence

¿Quién usa Confluence?

En la actualidad, todos los tipos de departamentos funcionales de cualquier tamaño usan Confluence, desde equipos técnicos y grupos de gestión de proyectos, hasta Marketing, Recursos Humanos, los departamentos jurídicos y financieros. Todos los equipos cumplen con el trabajo gracias a Confluence.

¿Qué es Confluence?

Confluence es un espacio de trabajo abierto y compartido que conecta a las personas con las ideas y la información que necesitan para generar impulso y hacer su mejor trabajo. A diferencia de las herramientas para compartir documentos y archivos, Confluence es abierto y colaborativo, ayudándote a crear, administrar y colaborar en cualquier cosa, desde planes de lanzamiento de productos hasta campañas de marketing. Encuentra trabajo fácilmente con espacios dedicados y organizados, conéctate entre equipos y realiza integración sin problemas con la suite Atlassian o personaliza con aplicaciones del Marketplace.

Información sobre Confluence

Atlassian

http://www.atlassian.com

Fundada en 2002

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • En línea

Implementación

  • Instalado: Mac
  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows
  • Móvil: nativo de iOS
  • Móvil: nativo de Android

Formación

  • Seminarios web
  • Documentación
Vídeo de Confluence
Play
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Resumen de precios de Confluence

Confluence dispone de una versión gratuita y ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Confluence está disponible a partir de USD 10,00/mes.


Precio inicial

USD 10,00/mes

Versión gratuita

Prueba gratis

Funciones de Confluence

  • Acceso móvil
  • Archivo y conservación
  • Búsqueda
  • Control de versiones
  • Firma electrónica
  • Gestión de activos digitales
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la información
  • Gestión del ciclo de vida de contenidos
  • Herramientas de colaboración

Lista completa de Herramientas ECM

  • Control de versiones
  • Edición en tiempo real
  • Foros de discusión
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Lluvia de ideas
  • Videoconferencia

Lista completa de Herramientas de colaboración

  • Colaboración
  • Gestión de tareas
  • Gestión del cambio
  • Priorización
  • Reporting
  • Requisitos necesarios del accionista
  • Seguimiento de estado

Lista completa de Herramientas de gestión de requisitos

  • Diagramas de Gantt
  • Gestión de modelos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de colaboración
  • Metodologías ágiles
  • Métodos tradicionales
  • Priorización
  • Seguimiento de fechas de vencimiento
  • Seguimiento del avance
  • Tablero kanban

Lista completa de Herramientas de planificación de proyectos

  • Arrastrar y soltar
  • Búsqueda/filtro
  • Cifrado
  • Colaboración
  • Controles o permisos de acceso
  • Firma electrónica
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Mensajería
  • Registro de auditoría
  • Sincronización en tiempo real

Lista completa de Programas para compartir archivos

  • Colaboración
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Directorio de miembros
  • Firma electrónica
  • Gestión de actas
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de documentos
  • Para organizaciones sin ánimo de lucro
  • Sondeos y votos

Lista completa de Programas para reuniones de junta

  • Clasificación de ideas
  • Colaboración
  • Feed de actividad y noticias
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Ideación
  • Mapa mental
  • Seguimiento de estado

Lista completa de Software de administración de ideas

  • Búsqueda de texto completo
  • Contenido en audio
  • Contenido en vídeo
  • Control de versiones
  • Editor de imágenes
  • Editor de texto
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de SEO
  • Gestión de páginas web
  • Indexación de documentos
  • Modelos personalizables

Lista completa de Software de gestión de contenidos CMS

  • Diagramas de Gantt
  • Gestión de carteras
  • Gestión de ideas
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de recursos
  • Herramientas de colaboración
  • Metodologías ágiles
  • Modelos personalizables
  • Métodos tradicionales
  • Portal de clientes
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Tablero kanban

Lista completa de Software de gestión de proyectos

  • Búsqueda de texto completo
  • Catalogación/Categorización
  • Colaboración
  • Foros de discusión
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Portal de autoservicio
  • Árbol de decisión

Lista completa de Software de gestión del conocimiento

  • Acceso sin conexión
  • Archivo de documento
  • Control de versiones
  • Conversión de tipo de archivos
  • Ensamblaje de documentos
  • Firma electrónica
  • Herramientas de colaboración
  • Indexación de documentos
  • Reconocimiento óptico de caracteres
  • Recuperación de archivos
  • Retención de documentos
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de gestión documental

  • Búsqueda
  • Chat en tiempo real
  • Colaboración
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de documentos
  • Uso compartido de archivos

Lista completa de Software de portal del empleado

  • Arrastrar y soltar
  • Colaboración
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de requisitos
  • Importación/Exportación de contenidos
  • Priorización
  • Seguimiento de hitos

Lista completa de Software para roadmap de producto

  • Colaboración
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de ideas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Hoja de ruta del producto
  • Planificación de lanzamiento
  • Priorización
  • Seguimiento de hitos

Lista completa de Soluciones de gestión de productos

Alternativas a Confluence

Más alternativas a Confluence

Reseñas de Confluence

Mostrando 5 de 1621 reseñas

En general
4,4/5
Facilidad de uso
4,1/5
Atención al cliente
4,2/5
Funcionalidades
4,3/5
Relación calidad-precio
4,2/5
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/10/2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Comentarios: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Puntos a favor: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Contras: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/10/2019
Panagiotis K.
Founder & Managing Director
Producción audiovisual, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/9/2019

"Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs"

Comentarios: The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent. The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered. There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages. Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation. Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.

Puntos a favor: Confluence, especially the new cloud version, is one of the best tools to use for documenting your knowledge-base. The best parts for me are: - The ability to connect my articles with to-do tasks from project management (Jira from Atlassian, same company, so they work like a charm together).
- The articles I can contain any media types, from spreadsheets that I can edit in-line to videos. There are also a lot of native panels to help anybody create very stylish articles with usability.
- In-line and footer comment sections help my team discuss and develop documents all together, without losing any of the discussion history.
- The ability to also keep an internal blog. I use that to inform my colleagues for the day-to-day developments, and keep everybody on track with high ideas and management efforts.
- All of the above can be also used as a customer-facing knowledge-base, to serve your customers with documents, operation manuals and help articles. Very handy if you use it together with the service desk solution from the same company, but can also be used stand-alone too.
In general it's one of the best choices that I made when I was searching for a documentation solution for my company and my clients, back in 2010. Almost a decade passed and Confluence is still growing better and better by the time. Atlassian the company behind Confluence is now huge and offers many solutions that integrate with Confluence, making it an even better choice if you use other tools from them.

Contras: I can't find any cons to Confluence. After all there is no perfect solution, only elegant ones depending on the problem one tries to solve. Atlassian is offering a trial period so anybody can see if Confluence is good for their company's documentation needs. From my experience, it would be bad to start a trial before you hove some really motivated people in your team and some content to put in there. Because it would be better to test Confluence with something that you would use in your company, so that you see first hand the pros and cons while your team works with Confluence with material that is close to the true material that you would put in there. If I was to change one thing it would be the way it recognizes internally any of the pages I create, so that Confluence doesn't have any issues with pages with same titles. That would be a nice time saver and space saver in the outline of any wiki one creates.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 17/9/2019
Brandon B.
System Analyst
Hospital y atención sanitaria, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 17/8/2020

"Quick and Easy to use"

Comentarios: We use it for business requirements for our solutions as well as a Wiki/knowledge base for our support desk.

Puntos a favor: Great editor tools and easy to make my pages look content rich and informative. Good search and folder structure is great for organizing content.
Integration with JIRA is a huge win.
Notifications are powerful and helpful.

Contras: So much flexibility some pages are just garbage because of the authors - wish i had the rights to do more cleanup. The versioning on content can get a little cumbersome, especially with attached files and file lists.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 17/8/2020
Andrew K.
Chief Operating Officer
Internet, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    3/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/8/2019

"Great Resource Library within the JIRA Space"

Comentarios: Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.

Puntos a favor: Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.

Contras: Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 19/8/2019
Guy N.
Developer
Hospital y atención sanitaria, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/5/2020

"Our organization use it frequently and we love it"

Comentarios: Overall experience is that confluence feels light and clean.
All departments use it and share ideas through it

Puntos a favor: I like the simplicity of the product.
You can view the change history and who made the change.
It looks visually good.

Contras: I find it hard to find some pages. Because it has a page hierarchy on a list, it can take some time to find what you are looking for.
There is a search option that mitigates the problem.
We also have some table features missing like freeze top row.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 25/5/2020