Saba Cloud

Saba Cloud

Por Saba Software

¿Quién usa Saba Cloud?

Vicepresidentes de Gestión de Talentos/RR. HH., directores/vicepresidentes de Adquisición de Talentos, directores/vicepresidentes de Remuneración, jefes de Aprendizajes directores/vicepresidentes de Aprendizajes

¿Qué es Saba Cloud?

Para prosperar en el clima empresarial actual, las organizaciones necesitan sacar el máximo provecho de su personal cada día. Más que solo automatizar los procesos de revisión y objetivos, Saba Performance aumenta la participación al mismo tiempo que brinda al personal las herramientas que necesitan para comprender el plan de empresa y el papel que tienen para que este sea exitoso.

Información sobre Saba Cloud

Saba Software

http://www.saba.com

Fundada en 1997

Resumen de precios de Saba Cloud

Saba Cloud no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.

Versión gratuita

No

Prueba gratis

No

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Saba Cloud

Herramientas de aprendizaje móvil
Académico/formación
Aprendizaje asíncrono
Aprendizaje colaborativo
Aprendizaje mixto
Aprendizaje sincronizado
Clase virtual
Comercio electrónico
Creación de cursos integrados
Empresas de formación
Empresas y negocios
Formación de empleados
Gestión de certificaciones
Gestión de contenidos
Gestión de medios
Ludificación
Portal de estudiantes
Seguimiento de competencias
Supervisión de la implicación
Tests y evaluaciones
Videoconferencia
Autoevaluaciones
Comentarios de 360 grados
Escalas de valoración personalizadas
Evaluaciones de habilidades
Evaluación de pares
Gestión de indemnizaciones
Medidas del rendimiento ponderado
Modelos personalizables
Plan de carrera individual
Portal de autoservicio
Seguimiento continuo del rendimiento
Seguimiento del ciclo de revisión
Académico/formación
Aprendizaje asíncrono
Aprendizaje mixto
Aprendizaje móvil
Aprendizaje sincronizado
Autoría de cursos integrada
Comercio electrónico
Conformidad con SCORM
Empresa/negocios
Empresas de aprendizaje en línea
Ludificación
Portal del alumno
Videoconferencia
Biblioteca de preguntas
Creación de informes/análisis
Encuestas y comentarios
Panel de comunicaciones
Portal de autoservicio
Seguimiento del avance
Selección de evaluadores
Académico/formación
Aprendizaje asíncrono
Aprendizaje mixto
Aprendizaje móvil
Aprendizaje sincronizado
Autoría de cursos integrada
Comercio electrónico
Empresa/negocios
Empresas de formación
Gestión de certificaciones
LMS integrado
Portal del alumno
Simulación
Contratación de personal
Definición de objetivos
Gestión de competencias
Gestión de indemnizaciones
Gestión de la formación
Gestión de selección de personal
Gestión del ciclo de vida de empleados
Gestión del rendimiento
Plan de carrera individual
Planificación de sucesiones
Comentarios de 360 grados
Creación de organigramas
Desarrollo de carrera profesional
Escala de competencias
Escenarios hipotéticos
Gestión de contrataciones
Gestión de objetivos
Gestión de sucesiones
Gestión del rendimiento
Perfil de empleado

Reseñas de Saba Cloud

Mostrando 5 de 96 reseñas

En general
4/5
Facilidad de uso
4/5
Atención al cliente
3,8/5
Funcionalidades
4/5
Relación calidad-precio
3,7/5
Russell K.
HR Compliance Analyst
Banca, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/11/2018

"Halogen is a little complex, but quite powerful. "

Comentarios: Halogen is great product but also has great customer service. I was never on hold for very long and called them often. They do not have an automated phone service. You just call the support line and you'll be talking to a real person in just a few minutes.

Puntos a favor: Halogen's 'comment helper' function is easily the best and most innovative feature. The comment helper makes it really easy for managers to add specific comments to their direct reports without having to come up with comments from scratch. For example, if you have a 5 point scale, manager's simply drag the slider from a level 5 comment (ie. He/she is always courteous and respectful with customers) to a level one comment (ie. He/she is rarely courteous and respectful with customers). It takes a little bit to setup, but you don't have to write them. Admins can just download the comment helpers directly from Halogen and train managers on how to use them. Halogen also has a multi-rater and a third-party rater function. This is quite nice for larger organizations. A multi-rater function gives managers the ability to combine/average out the ratings from multiple managers. The third-parter rater gives the manager the ability to forward the appraisal to another manager entirely.

Contras: Halogen is not intuitive. It's unlike any other software I've come across, so the back end might be confusing if you try and learn it on your own with no training. For example, administrators might be confused by the fact that there are two locations sets of user information; one called the 'user center' and the other set inside each 'appraisal process'. The user center information holds user demographic information while the appraisal process set contains user performance information.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/11/2018
Mehmet Y.
Engineering Supervisor
Automoción, 10 001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    6/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/5/2020

"Learning Solution Provided at Cloud"

Comentarios: Simple and lean cloud system for learning solutions and easy to use. I love that as for a newcomer to company such solutions is very important and explaining SABA to a newcomer is very easy.

Puntos a favor: We are using SABA CLOUD as learning solution for online learning classes and webinars. In terms of that, SABA is very precise and lean.I have never experienced a problem.

Contras: I'm not sure if it is really required but some features to make learning activities more interactive might be useful. There are lots of new learning websites, especially for data science products which are very interactive.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/5/2020
Nancy T.
HR Director
Consultoría de gestión, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    2/5
  • Relación calidad-precio
    2/5
  • Probabilidad de recomendación
    1/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 16/10/2018

"Like a bad dream"

Comentarios: I am disappointed in SABA. They have added an unneccessary burden to my work life and I resent it.

Puntos a favor: Less paper in my office - mobile platform. Some groups like being able to send kudos to each other in a public forum. If it worked, it would be great. Theoretically employees and managers would have access to prior years docs. For a small company of 200 people, with a tiny HR department, the ADMIN burden of this product outweighs any benefit.

Contras: The product is counterintuitive, difficult to maneuver thru, inefficient, and offers no immediate online training/support. If an employee fails to hit complete on their input or hits complete too soon, it affects the Managers ability to see the input. If a Manager fails to log in and hit the complete button after the final review mtg, then the review won't be available for viewing in next year. This is emblematic of multiple faults with the software. At review time, I become a Full Time Software Support rep trying to handling all employee inquiries relating to Saba's many limitations. I do NOT have time for this additional FT job! There is no reason this software should be so difficult to use. The fact that Training is extra adds insult to injury. It should not be an annual add-on. This is expensive software. Saba should offer a FREE generic training and offer a buy-up for customers wanting something Customized. Saba nickel and dimes customers to death. for the ridiculous price we pay, I do not think we get our money's worth.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 16/10/2018
Krishnamurthy P.
Assistant Consultant
Tecnología y servicios de la información, 10 001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/10/2019

"Very helpful for learners as well as managers"

Comentarios: The usability of this software is very amazing, be it from the learner's point of view or manager's point of view

Puntos a favor: - I like the user interface which is so friendly, I can track my mandatory courses and the courses assigned to me in home page
- Also it lets me know the courses whose due dates are nearing and I need to retake the courses
- As a manager I can create a course completion report query for employees and schedule it to be sent as an email

Contras: I cannot think about any drawbacks of this tool. It is an amazing Learning management tool. It would have been great if I was able to connect my excel to Saba database.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/10/2019
Tomas G.
Enterprise Technical Support Engineer
Tecnología y servicios de la información, 10 001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/12/2019

"The paradise to take trainings"

Comentarios: now all the departments have his training in one place, making easy for everyone

Puntos a favor: The trainings are so organized that you only need time to search and select the courses do you want to complete.

Contras: Some training requires Flash, and right now that's an outdated plugin and unsupported for some web browsers

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/12/2019