SapphireIMS

Por Tecknodreams Software Consulting

¿Quién usa SapphireIMS?

Pequeñas, medianas y grandes empresas que necesitan soluciones integrales de ITAM centradas en inventario dinámico (seguimiento de cambios de base), gestión de activos de software, cumplimiento de políticas y operaciones del ciclo de vida.

¿Qué es SapphireIMS?

SapphireIMS agiliza las funciones y procesos comerciales con un paquete de centro de atención ITIL, gestión de servicios empresariales, gestión de activos empresariales, gestión del ciclo de vida del servicio y soluciones de supervisión de servicios empresariales. Sus servicios profesionales, servicios gestionados y servicios de formación y certificación aseguran una implementación sin problemas.

Valor entregado.
Reducción del 68 % en los procesos manuales.
Mejora del 35 % en la productividad del personal.
Mejora del 35 % en la prestación de servicios.

Información sobre SapphireIMS

Tecknodreams Software Consulting

http://www.sapphireims.com

Fundada en 2002

Asistencia

  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web
  • Instalado: Windows

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación

Resumen de precios de SapphireIMS

SapphireIMS no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis.


Versión gratuita

No

Prueba gratis

Funciones de SapphireIMS

  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos

Lista completa de Software de ITSM

  • Computer Maintenance Management Software (CMMS)
  • Gestión de equipos
  • Gestión de garantías
  • Gestión de instalaciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la energía
  • Gestión de licencia de software
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de piezas
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del mantenimiento
  • Programación del mantenimiento preventivo

Lista completa de Software de gestión de activos

  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de requisitos
  • Gestión del mantenimiento
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de la conformidad

Lista completa de Software de gestión de activos informáticos

  • Acceso móvil
  • Base de conocimientos
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control remoto
  • Gestión de SLA
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de service desk

Alternativas a SapphireIMS

Más alternativas a SapphireIMS

Reseñas de SapphireIMS

Mostrando 5 de 43 reseñas

En general
4,4/5
Facilidad de uso
4,4/5
Atención al cliente
4,2/5
Funcionalidades
4,3/5
Relación calidad-precio
4,4/5
Pradeep S.
Sr.Vice President - IT
Hospital y atención sanitaria, 10 001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/9/2017

"This software has all the required features."

Comentarios: Daily ticketing process has changes our life and made us more process oriented. The tickets has helped us exhibit our strength of support. The root cause analysis became simpler and has made the stakeholders define a better process. To make any Operations successful what is required is good control and if you are big and in multiple locations then a tool like this helps to monitor and control.

Puntos a favor: This software mas the mobility version also. The software has the flexibility to tailor make as per our requirements and this has made our Operations very easy. This also has a powerful MIS which clearly shows the strength and success of this software.

Contras: With the extent it meets our requirements, I do not see any reason for any cons. The team sitting in Bangaluru probably needs to visit Delhi to give more comfort on the support.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/9/2017
Pramod V.
Tools Consultant
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/9/2017

"A complete IT management product !"

Puntos a favor: The tool lives up to the product name "IMS" , catering every aspect of an IT Management . It is easily customization as per customer needs. Reporting modules and ease at which custom reports can be created is amazing . ITAM and BSM module perform pretty good job . From an implementation perspective, the product is quiet easy to learn,implement and configure With latest patches being released every quarter the product is loaded with an ever growing list of new features

Contras: Stability of tool remains one of the concerns with minor bugs popping up here and there. There is a need to improve mobile app to match the current industry standards and requirements

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 20/9/2017
Mangesh M.
AGM-IT Infra
Minería y metalurgia, 10 001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    2/5
  • Facilidad de uso
    2/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    2/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/2/2020

"Support & Services"

Comentarios: We are using it for ITSM & ITAM tool for JSW.

Puntos a favor: Flexibility.
Tool is good but not configured as per business expectation, it completely dependent on the technical capabilities of Sapphire team to understand and implement the requirement.

Contras: Support & Services are not upto the mark, new process flow development takes too longer time. Road map for next 5years is not available, as we have asked for voice/chat BOT which is still under beta. Upgradation of the tool is cummebersome work not updated latest patch yet. Support & services team needs to improve a lot.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 4/2/2020
Jinesh T.
Project Manager
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    5/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    9/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/1/2020

"I strongly recommend SapphireIMS as ServiceDesk tool"

Comentarios: Our service team was using excel to track all customer calls and it was a tedious job. After implementing SapphireIMS, we have better visibility and control on our tickets and management receives alerts based on automated reports. This tool has helped us to improve our customer experience tremendously.

Puntos a favor: This is a cost effective solution packed with enough features to run, monitor and control effectively a service oriented business.

Contras: Initial configuration is little bit complicated. But this part will be taken care by their technical team.

Respuesta de proveedores

por Tecknodreams Software Consulting el 16/1/2020

Thanks a lot for being our valuable customer and sharing your review comments.

We sincerely hope that, your review comments shall help other potential customers to consider SapphireIMS based on its strengths.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 12/1/2020
Aasif K.
Senior Manager - Services
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    5/5
  • Probabilidad de recomendación
    Sin valoración
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/11/2017

"Using this product since last 5 Years. Fantastic IMS Tool which can be customized as per requirement"

Puntos a favor: Customization as per the need has been the most significant and substantial feature. ITAM feature has made tracking of the assets easy and manageable with complete capturing of Asset Life Cycle. I have tested almost all the features by configuring it and using it efficiently. The Infrastructure Change Management Process that was customized as per the requirement with RCA Form built inside the tool was amazing.

Contras: The Support needs improvement. Not everything can be done remotely. The patch management feature eats too much of bandwidth which needs improvement.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 9/11/2017