18 años ayudando a las empresas costarricenses
a elegir el mejor software

¿Qué es Criteo?

Con la confianza de 18 000 especialistas de marketing en todo el mundo, Criteo Dynamic Retargeting entrega el anuncio adecuado en el momento adecuado de la trayectoria del comprador. Criteo Dynamic Retargeting gana sistemáticamente el 90 % de las pruebas de rendimiento competitivo y genera un retorno promedio de 13 veces el gasto publicitario en un volumen de ventas significativo.

¿Quién usa Criteo?

PYMES, negocios medianos y grandes empresas. CMO, jefe de visualización, director de comercio, programática, gestión de visualización de pago, gestores de marketing móvil, gestores de adquisiciones.

Criteo Software - 1
Criteo Software - 2
Criteo Software - 3
Criteo Software - 4
Criteo Software - 5

¿Tienes dudas sobre Criteo? Compara con una alternativa popular

Criteo

Criteo

3,9 (21)
USD 1,00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
23
No se han encontrado integraciones
3,6 (21)
3,9 (21)
3,6 (21)
VS.
Precio inicial
Opciones de precios
Funcionalidades
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
USD 1,00
mes
Versión gratuita
Prueba gratuita
31
33
3,9 (73)
3,7 (73)
4,0 (73)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Otras alternativas interesantes a Criteo

AdRoll
Funcionalidades más valoradas
Anuncios de retargeting
Análisis de campañas
Segmentación
Marketing 360
Funcionalidades más valoradas
Bloqueo de spam
Facturación en línea
Prevención de fraudes en los pagos
Google Ads
Funcionalidades más valoradas
Análisis de campañas
Gestión de campañas
Varias campañas
Madgicx
Funcionalidades más valoradas
Análisis de campañas
Automatización de marketing
Creación de informes y estadísticas
Mailchimp
Funcionalidades más valoradas
Gestión de campañas de email
Gestión de correo electrónico
Marketing por correo electrónico
Marketo Engage
Funcionalidades más valoradas
Creación de informes/análisis
Gestión de campañas de email
Programación de campañas
Dreamdata
Funcionalidades más valoradas
Atribución táctil múltiple
Métricas de rendimiento
ROI Tracking
Outbrain
Funcionalidades más valoradas
A/B Testing
Creación de marca personalizable
Gestión de contenidos
Aimtell
Funcionalidades más valoradas
Automatización de marketing
Creación de informes/análisis
Gestión de clientes potenciales

Opinones de Criteo

Evaluación media

En general
3,9
Facilidad de uso
3,6
Atención al cliente
3,6
Funcionalidades
4,0
Relación calidad-precio
3,9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Encontrar opiniones por puntuación

5
33%
4
38%
3
19%
2
5%
1
5%
Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Está muy bien, pero al sistema de atribución le falta transparencia

3,0 hace 3 años

Puntos a favor:

Usando Criteo se logra hacer una estrategía de retargeting muy eficaz, la única pega es que la atribución post clic no está del todo clara.

Contras:

Mejorar el tracking post clic Los costes son muy altos especialmente en temporada alta.

Cameron
Cameron
Performance Marketing Lead en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Bienes de consumo, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Powerful Retargeting, with a Few Downfalls

4,0 hace 6 años

Comentarios: Overall, we're happy with the results our e-commerce campaigns have experienced with the addition of Criteo. Revenue and overall web traffic have increased.

Puntos a favor:

The dynamic retargeting options that Criteo offers are vast and effective - we've been seeing around 2.0 ROAS since implementation with a limited budget.

Contras:

Unfortunately, customization options for the creatives themselves are a bit limited. For example, we've been running into issues of having the same product show four separate times in the same creative - not a professional look.

Nikita
Marketing Manager CRM en Alemania
Maquinaria, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Great targeting and retargeting tool

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

How easy it was to integrate with some of tools we use, and how easy it is to work with campaigns and audiences.

Contras:

Not everything was easy to set up and we needed to analyze externally for things that Criteo lacks.

Yacov
Yacov
Marketing Manager en Israel
Usuario de Linkedin verificado
Contabilidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

no support at all

3,0 hace 2 años

Comentarios: very bad experience, after investing so much time set up my account
just got stuck with the integration - sent several emails - no one answered !!!
on line chat on site - wont work at all ..

Puntos a favor:

dynamic remarking with animation look great easy to set up new campaign

Contras:

trie to have some support regarding embedign the code and pixles no support on email/ chat or on phone they wont reply ny email ..

Artur
Artur
E-commerce specialist en Polonia
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

A great complement to Google and social media retargeting

4,0 hace 4 años

Comentarios: An easy-to-manage, effective tool for retargeting on the basis of RTB.

Puntos a favor:

Easy budget management and a transparent way to define the target result. Very high efficiency. Great support.

Contras:

The administration panel after the changes is less transparent and convenient to use (although it looks better). Large, unpredictable fluctuations in effectiveness (though this is a question of market behavior rather than of the software itself).

Chitta Ranjan
Chitta Ranjan
Digital Marketing Manager en India
Usuario de Linkedin verificado
Salud, bienestar y deporte, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Convert Traffic to Customers Using Criteo

5,0 hace 6 años

Comentarios: I am using Criteo for one of our E-commerce clients from last two years. The conversion rate and average order value are always good. Overall my experience with Criteo is excellent.

Puntos a favor:

One of the best, easy to use industry top leader in retargeting. Retarget your traffic simply by adding Criteo script to your website. Excellent customer support with a dedicated account manager who will guide you with bid optimization techniques. In addition to multiple other websites, it also shows ads on Facebook. With its dashboard report, one can get a clear idea on the number of impressions, clicks, conversion and revenue details every day to track the performance.

Contras:

For an E-commerce website, it's not that easy to implement the Criteo script.

Respuesta de Criteo

hace 6 años

Thank you for your review Chitta. Do let us know what issues or suggestions you had on the implementation side and we'll pass this on to our product team.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 1 001-5 000 empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
Fuente de la reseña

good option to misinvest your marketing budget

1,0 hace 3 años

Comentarios: There are many options in the market to test before criteo

Puntos a favor:

The promise they gave us before the start of the project

Contras:

We didn't achieve any goal, with a very bad kpi

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Awesome tool for programmatic buying retargeting internationally

4,0 hace 6 años

Comentarios: Eliminating waste impressions through programmatic buying and very detailed targeting, getting insights into most valuable audiences, making it easy to scale programmatic campaigns internationally.

Puntos a favor:

Criteo offers great solutions for programmatic retargeting and makes it possible to target exactly the right people to maximize ROI. With their international focus and presence, it is a great partner for brands buying programmatically world-wide.

Contras:

Criteo is not the most transparent partner. Due to their business model, it is not always clear what their fee is and if buying could be even more efficient.

Jason
Jason
Director of Marketing en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Great Revenue Driver

5,0 hace 7 años

Comentarios: Criteo is by far the best revenue driver of all remarketing companies.

Puntos a favor:

Criteo is incredibly easy to set up and brings more revenue than any other remarketing service I have ever used.

Contras:

Criteo is exclusively for higher paying companies. Smaller companies with smaller budgets cannot use Criteo because they require a certain monthly payment. For many companies this is easy of course to spend on remarketing but smaller companies cannot afford that.

Jordan
Jordan
Digital Marketing Strategist en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Marketing y publicidad, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Best Retargeting Platform For Luxury Brands

4,0 hace 6 años

Comentarios: I love how well this platform works, how often the ads get placed, the amount of impressions you receive, and the return for large ticket items

Puntos a favor:

The return on investment, reach in terms of placements, and customer support

Contras:

I don't like how little control you have over targeting, account setup, graphics, or budget. I wish you could control all the bells and whistles.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Criteo Review

5,0 hace 6 años

Comentarios: Overall, enjoyed the experience with Criteo. Needed a more cost effective option and eventually left.

Puntos a favor:

Easy to use dashboard. Allows you to optimize based off your goals.

Contras:

Creative updates were tough as you always have to go through a rep in order to make an update. I will say it is a positive they do offer A/B testing with creative, though.

Francois
Directeur de clientèle en Francia
Marketing y publicidad, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

Plateforme publicitaire qui tient ses promesses

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

J'ai utilisé la plateforme Criteo dans le cadre d'une campagne média. J'ai pu toucher une audience précise grâce aux critères de ciblage disponibles et j'ai pu retargeter cette audience pour générer plus de conversion. La plateforme est simple d'utilisation dans la gestion des campagnes.

Contras:

Lors de la campagne publicitaires, nous avons eu du mal à correctement programmer les événements et les faire remonter dans Criteo.

Ilaria
Project leader en Italia
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Prueba gratis
Fuente de la reseña

Buon supporto di marketing

4,0 el año pasado

Puntos a favor:

Ottimo per ottimizzare un sito di e-commerce, incrementare le vendite con annunci di retargeting e incrementare recensioni.

Contras:

Poco diffuso e poco sponsorizzato nell ambito dell e-commerce.

Opinión anónima
Marketing y publicidad, 1 001-5 000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

バナーサイズのバリエーションが豊富

4,0 hace 2 años

Puntos a favor:

ダイナミックなターゲティングができ、商品を閲覧したユーザーにピンポイントで再訪問を促せます。また、対応しているバナーサイズも豊富で、Webサイトの色々な場所で表示が可能です。

Contras:

管理画面が複雑で、日本語版だと翻訳が行き届いてない部分が多いです。

Gabriel
Performance Mkt Manager en Australia
Servicios financieros, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

One of the best display options

5,0 hace 3 años

Puntos a favor:

Inventory and performance in comparison with GDN. Great customer support.

Contras:

The platform is not really user friendly so you end up depending on the support team.

Rob
Technology Manager en EE. UU.
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Converts customers and makes money!

5,0 hace 7 años

Comentarios: If you use Adwords I would highly give this software a shot to do your online marketing for your ecommerce website because it definitely draws customers to your website without a doubt.

Puntos a favor:

We used to use Adwords to do our online marketing to our customers or potential customers and Criteo seems to be doing a better job and has converted more customers previously than adwords. I even see our ads while roaming the internet and they make you want to click them to bring you to our website and buy stuff.

Contras:

Our developer had a tough time connecting Criteo to our Magento store because there apparently wasn't much documentation. However, they did get it setup and working just fine which is making us money.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Internet, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

I great supplement to our AdWords and Bing campaigns.

5,0 hace 7 años

Puntos a favor:

Easy to use interface and tracking that displays the number of impressions, clicks,and sales along with the spend, return and ROAS

Contras:

It can take 2 - 3 weeks for the return to catch up to the spend as everything is being dialed into your customer base. There will be a sweet spot of impressions that will limit the scaling ability of your spend / return. The seasonality of our business limited the amount we could use it.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Administración educativa, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Good quality remarketing but not a self-service operation

3,0 hace 6 años

Puntos a favor:

We generated a good amount of sales of this tool. Good image options.

Contras:

We had to rely on programmers at Criteo for too much; not enough self-service.

Respuesta de Criteo

hace 6 años

Thanks for your review, we're investing in self-service but for now client feedback about our managed service has been excellent.

Usuario verificado
Usuario de Linkedin verificado
Comercio minorista, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Machine Learning gone awry

2,0 hace 6 años

Comentarios: NONE, we now use our media company to do all RETARGETING via social, google and other platforms. Criteo lost our business FOREVER.

Puntos a favor:

I loved Criteo at the beginning when I had an account rep. It was great when a person managed the bids, the retargeting and the software. Once that stopped and it was turned over to their inside team or "MACHINE" in Europe with NO point of contact at all, it went VERY BAD. I was very unhappy with the service overall and yanked my budget within months of this changeover.

Contras:

The machine learning kept our bids accelerated way after 4th Quarter and then it overspent my budget in January in one week instead of the usual monthly budget alloted. The bids should have been reduced as of 1/1 when the traffic went down but they were not and the company did NOTHING to make up for their screwup and mishap. They even admitted it was their error!!!

Respuesta de Criteo

hace 6 años

Thank you for your feedback, we have read your comments with interest and would really appreciate the opportunity to speak to you further about your review. Feel free to email us at reviews at criteo dot com

Cristiano
Web Marketing Manager en Italia
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Best retargeting software in the market

5,0 hace 6 años

Comentarios: They are my tool of choice for retargeting campaigns

Puntos a favor:

Great performance, ease of use and reliability of accounts

Contras:

Lack of a detailed site list or whitelist options

Respuesta de Criteo

hace 6 años

Thanks for your review Paolini, we're delighted to be able to help you!

Terry
owner en EE. UU.
Comercio minorista, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

good product but good luck if you need someone to contact you

3,0 hace 5 años

Comentarios: it might work but god help you if you need support.

Puntos a favor:

simple when setup works and they are helpful on setup

Contras:

NO one will contact me after multiple attempts!