¿Quién usa Zendesk?

Desde empresas emergentes hasta compañías Fortune 500, más de 200 000 clientes confían en Zendesk para sus necesidades de asistencia al cliente.

¿Qué es Zendesk?

Zendesk crea software de mesa de ayuda para mejorar las relaciones con los clientes. Estos productos permiten que las empresas sean más confiables, flexibles y escalables. Ayudan a mejorar la comunicación y dar sentido a cantidades masivas de datos. Sobre todo, trabajan juntos para ayudar a convertir las interacciones en relaciones duraderas. Más de 200 000 empresas como Uber, Groupon, Box, Airbnb y Disney están utilizando Zendesk para reducir sus costos de asistencia, aumentar la productividad y aumentar la satisfacción del cliente.

Información sobre Zendesk

Zendesk

https://www.zendesk.com

Fundada en 2007

Resumen de precios de Zendesk

Zendesk no tiene versión gratuita, pero ofrece una prueba gratis. La versión de pago de Zendesk está disponible a partir de USD 5,00/mes.

Vídeo de Zendesk
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Precio inicial

USD 5,00/mes

Versión gratuita

No

Prueba gratis

Implementación

En la nube, SaaS, web

Móvil: nativo de iOS

Móvil: nativo de Android

Formación

En persona

En directo en línea

Seminarios web

Documentación

Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

Horas laborables

En línea

Funciones de Zendesk

  • Auditoría de problemas
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Panel de comunicaciones
  • Problemas recurrentes
  • Programación de incidencias

Lista completa de Herramientas de seguimiento de problemas

  • Análisis
  • Comentarios de 360 grados
  • Creación de informes de llamadas
  • Gestión de encuestas
  • Recopilación de comentarios
  • Supervisión de quejas

Lista completa de Herramientas para medir la satisfacción del cliente

  • Centro de atención telefónica
  • De texto a voz
  • Enrutamiento de llamadas
  • Entrada de teclado del teléfono
  • Gestión de encuestas
  • Grabación de llamadas
  • Mensaje de voz
  • Personalización de la voz
  • Registro de llamadas
  • Varios scripts

Lista completa de Sistemas IVR

  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de publicaciones e implementaciones
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de activos

Lista completa de Software de ITSM

  • Chat proactivo
  • Creación de marca personalizable
  • Formulario sin conexión
  • Geofocalización
  • Integración de terceros
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de la pantalla

Lista completa de Software de chat en directo

  • Análisis
  • Chat en vivo
  • Contenido en vídeo
  • Distribución de contenido
  • Gestión de bajas de la suscripción
  • Gestión de comunidades
  • Gestión de la comunicación
  • Ludificación
  • Recopilación de comentarios

Lista completa de Software de compromiso del cliente

  • Chat y mensajería
  • Comunicaciones a demanda
  • Comunicación multicanal
  • Comunicación por lotes
  • Contenido en vídeo
  • Contenido interactivo
  • Distribución de correo electrónico
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de impresiones
  • Gestión de modelos
  • Personalización

Lista completa de Software de gestión de comunicaciones con los clientes

  • Análisis
  • Análisis de sentimientos
  • Análisis de texto
  • Análisis predictivo
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión del conocimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Recopilación de datos multicanal
  • Segmentación de clientes

Lista completa de Software de gestión de experiencia del cliente

  • Acciones correctivas (CAPA)
  • Clasificación de quejas
  • Enrutamiento
  • Gestión de casos
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de encuestas
  • Gestión de formularios
  • Gestión del control de calidad
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de quejas de clientes
  • Supervisión de redes sociales

Lista completa de Software de gestión de quejas

  • Búsqueda de texto completo
  • Catalogación/Categorización
  • Colaboración
  • Foros de discusión
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Portal de autoservicio
  • Árbol de decisión

Lista completa de Software de gestión del conocimiento

  • Alertas y alzada
  • Almacenamiento de documentos
  • Chat en tiempo real
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Integración de correo electrónico
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Portal de autoservicio
  • Seguimiento de interacciones
  • Supervisión de redes

Lista completa de Software de help desk

  • Acceso móvil
  • Base de conocimientos
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control remoto
  • Gestión de SLA
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión del cambio
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de service desk

  • Alertas y alzada
  • Asistente virtual
  • Base de conocimientos
  • Chat en vivo
  • Encuestas y comentarios
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de citas
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Integración de redes sociales
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software de servicio al cliente

  • Centro de atención telefónica de llamadas entrantes
  • Centro de atención telefónica de llamadas salientes
  • Centro de atención telefónica mixto
  • Chat en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Gestión de alzadas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de colas de espera
  • Grabación de llamadas
  • Grabación de texto de llamada
  • Marcación manual
  • Marcador predictivo
  • Registro de llamadas
  • Respuesta vocal interactiva (IVR)
  • Sistema de marcación progresiva

Lista completa de Software para call center

  • Alertas de cuenta
  • Análisis de pérdidas/ganancias
  • Contratación de personal
  • Gestión de cuentas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión del ciclo de vida del cliente
  • Participación del cliente
  • Resultado de salud
  • Seguimiento/Análisis de uso

Lista completa de Software para el éxito del cliente

  • Catálogo de servicios
  • Creación de informes de servicio
  • Gestión de contratos
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tickets
  • Gestión de versiones
  • Gestión del conocimiento
  • Portal de autoservicio

Lista completa de Software para servicios informáticos

Alternativas a Zendesk

Más alternativas a Zendesk

Reseñas de Zendesk

Todas las opiniones

Calificación general

4,3/5

Average score

Facilidad de uso 4,3
Atención al cliente 4,2
Funcionalidades 4,3
Relación calidad-precio 4,1

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Ashley E.
Support engineer
Tecnología y servicios de la información, 1001-5000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    5 /5
  • Asistencia técnica
    5 /5
  • Relación calidad-precio
    5 /5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/4/2020

"The best professional ticketing solution"

Comentarios: I have had several smooth years using zendesk and really love using it for every ticket incident I have to resolve.

Puntos a favor: I can manage my tickets with ease using Zendesk. It provides me with the perfect user interface to easily navigate between all my tickets and incidents. This tool is also widely used making it great for training new colleagues and customers to use this for internal systems.

Contras: The software is great however it can take a couple of hours to get used to the flow of tickets and interfaces in comparison to some other CRM software. Once familiar this is not an issue.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 11/4/2020
Ted F.
Production Support Coordinator & IT Specialist
Minería y metalurgia, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    5 /5
  • Facilidad de uso
    5 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    1 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/1/2020

"Need help from Zendesk? Forget it. Don't even bother."

Comentarios: Horrible. I only use this software because it would be a hassle porting all existing tickets over to a different platform. I needed billing support from them, and my ticket was 'escalated' to the Finance department, but nobody ever got back to me in time. Literally a few days went by and not one word from my Zendesk agent. They have a poor support system. So, if you don't ever need help with anything and know what you're doing, then ZD is probably for you.

Puntos a favor: The software functions nicely. It is very well put together. They make it easy to run a help desk.

Contras: The support, or lack thereof. If you need support for this software, they take a long, long time to get back to you. You better know what you're doing, because if you need to get a hold of them, I wish you the best of luck.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 31/1/2020
Nick T.
IT Operations manager
Tecnología y servicios de la información, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    3 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    2 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/10/2020

"Great ticketing platform"

Comentarios: Overall experience has been good. Very happy for the product and how it helps us stay organized with the tickets we have coming in.

Puntos a favor: The ticket tracking system is very easy to use and set up so you can see what tickets each business unit or user has open. It also integrates very well with Slack and Salesforce so users can submit tickets and we can track results in Salesforce.

Contras: Some of the automation is very confusing and certain settings are hard to find because they are buried somewhere. We have automation set up to assign tickets to certain people, but if the ticket needs to get reassigned because it actually relates to another person, it is very difficult to change due to the automation rules automatically reassigning it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 7/10/2020
Usuario verificado
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    1 /5
  • Facilidad de uso
    2 /5
  • Características y funcionalidades
    2 /5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    1 /5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 25/9/2018

"A mediocre product that doesn't get better as it grows"

Puntos a favor: I struggle to find good things to say. It works and rarely has performance problems. If you need very basic support ticketing and are just starting out, you could use it and be successful. We did. But the functionality and support for those organizations between startup and large corporation is nil. If we were a very large organization, I could see it being a valuable product.

Contras: 1. It is incredibly difficult to keep track of business users. When you are a SaaS supporting clients who have end-users, organizing tickets and documenting issues is very important to find patterns. This is not possible in Zendesk, at least at the Team feature level. There is not a central location for information for an organization outside of a Notes box that is basically a tiny sidebar textbox that allows no formatting to make notes over time readable. 2. There is no way to reference individual comments in a ticket because individual comments do not have their own IDs. This makes it very cumbersome to keep succinct notes and refers back to my first point. The only way we can review a client's history is through wading through a bunch of tickets with an endless stream of comments. I can't get a good timeline overview of their experience and issues, which is so essential to good issue triage. 3. Lack of features for those at the less pricey levels is pretty bad. There's no way to make our contact forms more customizable (like having a message to the person on the ticket - there is only limited description area and those are question/field based) and we don't have access to conditional logic on the forms. So we are left with clients just throwing issues at us without getting good information from them to get a one-touch resolution. The way Zendesk works it forces us to give lower-quality support. 4. There's no exporting your ticket information or running any sort of report if you are using the Team or lower feature level. These, to me, should be basic features as they pertain to the most basic of needs for any support team. Not only that, it ties you to the product and punishes you for leaving. We can't move to another product because we can't take our ticket history with us. 5. The features and performance is inconsistent. For example, there are "Triggers" and "Automations". Triggers and automations are the same. The only difference is the automations are time-based. But they don't tell you that in the interface - there's nothing telling you what is required to set up the automation in order for it to pass validation, only an error message. And by following the instructions of the error message, you can still get more errors. But there's nothing there to tell you the overall requirements so you can avoid errors in the first place. And in the Triggers interface, they leave out a large amount of placeholder options for seemingly no reason, so you have to go find the placeholder references for yourself. In my opinion, Zendesk doesn't have the user in mind. They put out new features and integrations, but the core product is so severely lacking that it seems like they feel they are operating on auto-pilot and their product needs no update itself. It's a shame, because it was probably was a good product with a lot of potential back when it first started up.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: GetApp
  • Publicado el 25/9/2018
Ashish G.
Sr Manager -Customer Success
Deportes, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4 /5
  • Facilidad de uso
    4 /5
  • Características y funcionalidades
    4 /5
  • Asistencia técnica
    4 /5
  • Relación calidad-precio
    4 /5
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/8/2020

"Worth the service and product"

Comentarios: Zendesk is the CS tool which helps users reach out to us and is a good tool to generate reports, segregate users, improve users experience in reaching out to support team.

Puntos a favor: The most liking thing about this software is, its customizable in every way. The software does not have lot of features available, but you can customize yourself (or a developer) the features based on your requirement.

Contras: The service is quite slow and the product even has downtime.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 6/8/2020