Salesforce Marketing Cloud

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Por Salesforce

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Empresas de todos los tamaños y sectores.

¿Qué es Salesforce Marketing Cloud?

Conozca Salesforce Marketing Cloud, la solución de marketing líder para aumentar el compromiso con cada consumidor. Usa la gestión de datos de gran alcance para recopilar, organizar y almacenar de forma segura datos de primeras, segundas y terceras partes junto con datos fuera de línea para crear perfiles completos de datos de los consumidores. Adapta cada interacción a lo largo del viaje con tu marca utilizando la inteligencia artificial integrada. Luego, involucra a cada consumidor individual a escala utilizando soluciones de correo electrónico, móviles, publicitarias y sociales líderes en el sector.

Información sobre Salesforce Marketing Cloud

Salesforce

http://www.salesforce.com/marketing-cloud/overview

Fundada en 2000

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En la nube, SaaS, web

Formación

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Asistencia

En horario ininterrumpido (atiende un representante)

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En línea

Funciones de Salesforce Marketing Cloud

Herramientas de análisis de datos de marketing
Análisis de páginas web
Análisis predictivo
Asignación de canales
Cartografía del viaje de cliente
Métricas de redes sociales
Métricas de rendimiento
Panel de comunicaciones
Pruebas A/B
Seguimiento de campañas
Seguimiento del ROI
Autorrespondedores
Biblioteca de imágenes
Campañas de goteo
Conformidad CAN SPAM
Contenido dinámico
Correo electrónico activado por evento
Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
Creación de informes/análisis
Editor de correo electrónico WYSIWYG
Encuestas de cliente
Gestión de listas
Gestión de modelos
Gestión de suscriptores
Pruebas A/B
Páginas de aterrizaje y formularios web
Análisis
Enfoque en grupo objetivo de clientes
Filtrado por palabras clave
Gestión de contactos
Gestión de contenidos
Gestión de varias cuentas
Programación de publicaciones
Publicaciones automatizadas
Seguimiento de conversión
Asignación de canales
Concursar por sms
Cupones
Marketing basado en la localización
Marketing por correo electrónico
Mensajería de texto
Notificaciones push
Segmentación contextual
Supervisión de la implicación
Archivo y conservación
Bandejas de entrada compartidas
Bloqueo de spam
Enrutamiento
Gestión de colas de espera
Gestión de firmas
Gestión de respuestas
Lista blanca/negra
Recuperación de datos
Respuestas prediseñadas
Supervisión de correo electrónico
Análisis de comportamientos
Análisis del sector comercial
Análisis predictivo
Datos demográficos
Geocodificación
Geovalla (Geofencing)
Seguimiento de ubicación
Visualización de datos

Reseñas de Salesforce Marketing Cloud

Mostrando 5 de 255 reseñas

En general
4,1/5
Facilidad de uso
3,6/5
Atención al cliente
3,7/5
Funcionalidades
4,2/5
Relación calidad-precio
3,7/5
Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud
Marketing y publicidad, 10 001+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2019

"Powerful, but complex"

Puntos a favor: This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Contras: There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2019
Walter T.
Marketing Specialist
Educación superior, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/1/2020

"SFMC"

Comentarios: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Puntos a favor: In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Contras: Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/1/2020
Usuario verificado
Marketing Operations
Servicios financieros, 13-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Valoración global
    2/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/4/2020

"A huge waste of time"

Comentarios: Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Puntos a favor: I don't like anything about this software.

Contras: The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/4/2020
Christopher M.
Marketing Automation Specialist
Seguros, 10 001+ empleados
Ha utilizado el software durante: 1-5 meses
  • Valoración global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 19/3/2020

"The Marketing Cloud for Email Developers"

Comentarios: It's not bad. Its very user friendly when you need to build assets with less time. I think those who have a more B2C business marketing model will find this more beneficial with the 1:1 ratio for personalization.

Puntos a favor: The drag and drop feature really made it so much easier to build emails and landing pages. Asset development time was really reduced significantly with less margin of error however everyone should always consider the actual content you embed for the actual message of the email and the marketing assets. Very little use of HTML/CSS code is needed but it does help trouble shoot at times.

Contras: It definitely lagged at times and the main frustration is the navigation back and forth to other applications and not being able to have multiple tabs open at the time which is something competitor products have a leg up on.

  • Fuente de la reseña 
  • Fuente: SoftwareAdvice
  • Publicado el 19/3/2020
Usuario verificado
Visual Designer
Seguros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Valoración global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/9/2019

"Definitely a step up from MailChimp"

Puntos a favor: This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Contras: IT is sometimes hard to organize and sort files

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/9/2019