Salesforce Marketing Cloud

¿Quién usa Salesforce Marketing Cloud?

Empresas de todos los tamaños y sectores.

¿Qué es Salesforce Marketing Cloud?

Conozca Salesforce Marketing Cloud, la solución de marketing líder para aumentar el compromiso con cada consumidor. Usa la gestión de datos de gran alcance para recopilar, organizar y almacenar de forma segura datos de primeras, segundas y terceras partes junto con datos fuera de línea para crear perfiles completos de datos de los consumidores. Adapta cada interacción a lo largo del viaje con tu marca utilizando la inteligencia artificial integrada. Luego, involucra a cada consumidor individual a escala utilizando soluciones de correo electrónico, móviles, publicitarias y sociales líderes en el sector.

Información sobre Salesforce Marketing Cloud

Salesforce

http://www.salesforce.com/marketing-cloud/overview

Fundada en 2000

Asistencia

  • En horario ininterrumpido (atiende un representante)
  • Horas laborables
  • En línea

Implementación

  • En la nube, SaaS, web

Formación

  • En persona
  • En directo en línea
  • Seminarios web
  • Documentación
Vídeo de Salesforce Marketing Cloud
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Resumen de precios de Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud no está disponible en versión gratuita y no ofrece prueba gratis.


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Prueba gratis

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Funciones de Salesforce Marketing Cloud

  • Análisis de páginas web
  • Análisis predictivo
  • Asignación de canales
  • Cartografía del viaje de cliente
  • Métricas de redes sociales
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Pruebas A/B
  • Seguimiento de campañas
  • Seguimiento del ROI

Lista completa de Herramientas de análisis de datos de marketing

  • Autorrespondedores
  • Biblioteca de imágenes
  • Campañas de goteo
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Correo electrónico activado por evento
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Editor de correo electrónico WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web

Lista completa de Herramientas de email marketing

  • Análisis predictivo
  • Atribución entre canales
  • Atribución táctil múltiple
  • Cartografía del viaje de cliente
  • Modelado de atribuciones
  • Segmentación de audiencia
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento del ROI

Lista completa de Herramientas de marketing de atribución

  • Análisis
  • Enfoque en grupo objetivo de clientes
  • Filtrado por palabras clave
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de varias cuentas
  • Programación de publicaciones
  • Publicaciones automatizadas
  • Seguimiento de conversión

Lista completa de Herramientas de marketing en redes sociales

  • Asignación de canales
  • Concursar por sms
  • Cupones
  • Marketing basado en la localización
  • Marketing por correo electrónico
  • Mensajería de texto
  • Notificaciones push
  • Segmentación contextual
  • Supervisión de la implicación

Lista completa de Herramientas de mobile marketing

  • Archivo y conservación
  • Bandejas de entrada compartidas
  • Bloqueo de spam
  • Enrutamiento
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de firmas
  • Gestión de respuestas
  • Lista blanca/negra
  • Recuperación de datos
  • Respuestas prediseñadas
  • Supervisión de correo electrónico

Lista completa de Software de correo electrónico

  • Análisis de comportamientos
  • Análisis del sector comercial
  • Análisis predictivo
  • Datos demográficos
  • Geocodificación
  • Geovalla (Geofencing)
  • Seguimiento de ubicación
  • Visualización de datos

Lista completa de Software de localización inteligente

Alternativas a Salesforce Marketing Cloud

Más alternativas a Salesforce Marketing Cloud

Reseñas de Salesforce Marketing Cloud

Mostrando 5 de 257 reseñas

En general
4,1/5
Facilidad de uso
3,6/5
Atención al cliente
3,7/5
Funcionalidades
4,1/5
Relación calidad-precio
3,7/5
Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud
Marketing y publicidad, 10 000+ empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    3/5
  • Relación calidad-precio
    4/5
  • Probabilidad de recomendación
    10/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2019

"Powerful, but complex"

Puntos a favor: This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Contras: There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 28/1/2019
Walter T.
Marketing Specialist
Educación superior, 501-1000 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    3/5
  • Características y funcionalidades
    3/5
  • Asistencia técnica
    4/5
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    7/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/1/2020

"SFMC"

Comentarios: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Puntos a favor: In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Contras: Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 21/1/2020
Usuario verificado
Marketing Operations
Servicios financieros, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de un año
  • Calificación global
    2/5
  • Facilidad de uso
    1/5
  • Características y funcionalidades
    2/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    1/5
  • Probabilidad de recomendación
    0/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/4/2020

"A huge waste of time"

Comentarios: Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Puntos a favor: I don't like anything about this software.

Contras: The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 24/4/2020
Usuario verificado
Visual Designer
Seguros, 201-500 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
  • Calificación global
    5/5
  • Facilidad de uso
    5/5
  • Características y funcionalidades
    5/5
  • Asistencia técnica
    Sin valoración
  • Relación calidad-precio
    Sin valoración
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/9/2019

"Definitely a step up from MailChimp"

Puntos a favor: This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Contras: IT is sometimes hard to organize and sort files

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/9/2019
Russell C.
Email Developer
Instituciones religiosas
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
  • Calificación global
    4/5
  • Facilidad de uso
    4/5
  • Características y funcionalidades
    4/5
  • Asistencia técnica
    1/5
  • Relación calidad-precio
    3/5
  • Probabilidad de recomendación
    8/10
  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/6/2018

"Fantastic Platform For Marketing"

Comentarios: You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to enhance the personation of your customers.

Puntos a favor: There's a lot that we use the marketing cloud for. Automation, email, journey builder, etc. It's something that helps us work with such a massive audience. We can send emails easily and import our own templates. It's also great for automating workflows and building out dynamic emails to save time in the future. You're really able to dig into personalization with this tool and really connect with your customers.

Contras: The customer support. The support is horrible. You have to call this number (if you can find it) and then bounce around an automated system that usually ends with a message to check the online forums for help. If you have any kind of emergency or need help ASAP you're not going to get it.

  • Fuente de la reseña 
  • Publicado el 5/6/2018