¿Qué es mHelpDesk?

mHelpDesk es una solución de software poderosa y fácil de usar para tu negocio de servicios externos, ya que automatiza todo, desde el primer contacto con el cliente hasta la recepción del pago. Los clientes obtienen herramientas online y para dispositivos móviles que no tienen parangón en rendimiento, fiabilidad y funcionalidad. Esta solución reúne las mejores herramientas en un paquete sumamente fácil de usar y asequible que no requiere una gran inversión inicial. Además, te ofrece expertos internos en los productos para que puedas comenzar a trabajar de inmediato.

¿Quién usa mHelpDesk?

mHelpDesk es perfecto para empresas pequeñas y medianas, tanto establecidas como en crecimiento, que necesitan una mejor organización, acceso móvil y procesos de facturación y programación más eficientes.

¿Dónde se puede implementar mHelpDesk?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Sobre el proveedor

  • mHelpDesk
  • Fundada en 2009
  • Asistencia telefónica
  • Chat

Países disponibles

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Sobre el proveedor

  • mHelpDesk
  • Fundada en 2009
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  • Chat

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Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglés

Imágenes y vídeos de mHelpDesk

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mHelpDesk

USD 169,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
USD 49,00/mes
Versión gratuita
Prueba gratis
N/D
Versión gratuita
Prueba gratis
N/A
Versión gratuita
Prueba gratis

Funciones de mHelpDesk

  • Acceso móvil
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Auditoría de inventario
  • Automatización de procesos empresariales
  • Añadir y editar fotografías
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de empleados
  • Biblioteca de comentarios
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Catálogo de servicios
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control de inventario
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Datos en tiempo real
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de admisiones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de formularios
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de versiones
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión financiera
  • Herramientas de seguimiento del tiempo online
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Incidencias de reparación
  • Informes personalizables
  • Inspecciones residenciales
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Registro automático de tiempos
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Síntesis de informe
  • Varias ubicaciones
  • Visualización de datos

Alternativas a mHelpDesk

Software creado para profesionales de mantenimiento con centralización de tickets y gestión de clientes, facturación, programación de equipos y más.
Pon la atención al cliente en el corazón de tu empresa. Los agentes se vuelven más productivos, los gerentes se vuelven más impactantes y los clientes adquieren más poder.
Haz que tu pequeña empresa parezca más grande. Jobber ayuda a las empresas de servicios a domicilio a presupuestar, programar, facturar y cobrar más rápido.
Con la confianza de más de 100 000 contratistas, ServiceTitan es un software ampliamente utilizado para empresas de servicios y reemplazos residenciales.
Administra fácilmente todas las actividades de tu mesa de ayuda con una solución informática de eficacia comprobada. Encontrarás todos los elementos esenciales que necesita en un solo panel. Descubre más sobre SysAid
ConnectWise Control brinda la capacidad de ver y controlar dispositivos desde cualquier lugar donde haya una conexión a internet.
El software de gestión de flotas de Verizon Connect es adecuado para pequeñas y medianas empresas con flotas de 5 o más vehículos.
Una solución de software de mantenimiento fácil de usar y móvil que te permite administrar fácilmente activos, MP, WOS (órdenes de trabajo, por sus siglas en inglés) y mucho más.
La gestión de atención al cliente de ServiceNow está diseñada para una economía de servicios digitalmente conectada.
ProSpace is a Singapore-based company that can help organizations successfully manage hybrid work, and maximize their space utilization
simPRO es una potente solución de software de gestión de servicios externos que ayuda a los contratistas de oficios a optimizar las operaciones para aumentar las ganancias.
La forma sin papel de planificar, gestionar, programar y hacer un seguimiento de tu fuerza de trabajo móvil.
Administra las fuerzas de trabajo móviles con Synchroteam, el software de gestión de servicios externos (FSM). Crea tu prueba gratis en menos de 1 minuto. Asistencia en vivo. Descubre más sobre Synchroteam

Opinones de mHelpDesk

Evaluación media

En general
4,3
Facilidad de uso
4,3
Atención al cliente
4,4
Funcionalidades
4,0
Relación calidad-precio
3,9

Opiniones por tamaño de empresa (empleados)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Encontrar opiniones por puntuación

5
58%
4
25%
3
8%
2
3%
1
6%
Mark J.
Mark J.
CEO en EE. UU.
Usuario de Linkedin verificado
Ha utilizado el software durante: Más de un año
Fuente de la reseña

Our experience has been extremely positive. No other company would go this far for a customer.

5 hace 4 años

Comentarios: We are completely cloud-based, completely mobile, our response time has decreased and profits have increased. We have found a vendor/partner that listens. We truly have an integrated product from end-to-end. Service calls/requests for quotes come in, an excellent work product goes out, seamlessly.

Puntos a favor:

The field app is very strong and that is a must. The admin provides a true workflow experience. The software is as flexible as it can be, provides true integration to QB, and has cut our entry time in half. Our profits are up and communication is vastly improved. The cloud feature fits our Disaster Response plan. Their customer service is the best I have seen and we have tried many.

Contras:

Very little to dislike. They are always improving. I would like to see an inventory module, and Ajax searches would be a real improvement. But overall, they are the "best-in-class".

Respuesta de mHelpDesk

hace 4 años

Thank you for sharing your thoughts on mHelpDesk Mark! We are so happy to work with you and VIALARM.

Darell B.
Owner en EE. UU.
Tecnología y servicios de la información, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

Field Service Software for any Business to Stay Organized

5 hace 2 años

Comentarios: Overall I have had a really good experience, anytime I have ran into a problem which is not very often but my problems have been resolved in a professional and expediential matter that allowed my business to continue to operate. You can keep an open line of communication with your customers on work order status or any problems that arise during the work order.

Puntos a favor:

You are able to automate your business to keep a customer database, schedule and track work orders. Billing is a breeze with in the email feature you send to your customers. They can pay directly with PayPal or Credit Card account. There is even a feature to generate leads to your business. You can customize your invoices and work orders to meet your business needs. Works on mobile Apps and integrates all your invoices to quick books.

Contras:

When customers pay from your credit card account, you are only able to setup and activate one payment option at a time. It would be nice to have individual bank accounts set for different sections of your business model.

Miles H.
Owner en EE. UU.
Construcción, 51-200 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Functional and reliable product with ZERO updates

3 hace 2 años

Comentarios: It's been OK. We are still using it but we are actively looking for a replacement. Of course once you invest in a product it's painful to rip it off and go with another (despite being necessary). They know this and that might be part of why they are totally complacent.

Puntos a favor:

I like the simplicity of it. It's very simple to use and it works as expected. If your goal is to schedule jobs, create quotes, schedule estimates, and push invoices over to quickbooks it works just fine. It also has a mobile app that is sufficient for basic functionality.

Contras:

We've been using this product for over 2 years and they haven't made one single solitary update. Zero. Not one addition to the software. In other words, they appear to have absolutely no ambition whatsoever to make the system better. No doubt this is an organizational decision. If you're looking for a very basic product that works well for what it does, mhelpdesk is fine. If you're looking for a product that will grow with you then it absolutely is not. This product is going nowhere. They have absolutely no decent way to manage memberships. The system freezes up semi-frequently (although thankfully we've never had an extended downtime) The building of estimates is very basic and you have no way of building in multiple options within the same estimate. It's very plain jane. It always will be. There are manifold bugs and usually the bugs will last for months and months and sometime once they happen they never get resolved. For example: - I can no longer export a customer list from the software. I doubt they will resolve this despite the repeated tickets. - You can no longer drag and move items around on a quote when you're using google chrome. It only works if you're using Safari. The problem is virtually nothing in the product works with Safari so you have to login just to do that one task and then go back to Chrome for everthing else. - You have to click save more than once in certain workflows in order for the page to actually save.

Maurice L.
Managing Director en RU
Aprendizaje en línea, 11-50 empleados
Ha utilizado el software durante: 6-12 meses
Fuente de la reseña

There Is A Requirement To Seep Up The System.

5 hace 3 meses

Comentarios: When I decided to migrate to an online, cloud-based system that would help us manage our firm more efficiently, I looked at a number of options. I had a chance to speak with a couple of them. I wanted to deal with a smaller company that could provide excellent service and grow with us. MHelpdesk has made my life a lot easier. We run a home painting company, and having all of our information in one location has been quite beneficial. We are still in the process of transferring everything, but at our own pace. My advice to anyone considering this is to take the jump, sign up for the 30-day trial, and give it a shot. Take it for a minimum of three weeks to see how it works. You won't want to return to the never-ending spreadsheets. I understand that there are larger organizations in this field, but they will not treat you as well as these folks.

Puntos a favor:

The customizability options for generating estimates and invoices are fantastic. The ability to build a price list simplifies invoicing in the field by allowing you to simply add a pre-worded/priced line item to the invoice. Collecting payments is equally simple, thanks to the possibility of emailing an invoice to a customer, who can then click a link and pay with a credit card.

Contras:

The one thing we'd want to see modified is the ability to schedule a work order by selecting a project name. At the moment, you can only choose a site's parent name. Because not all parent names correspond to site names in our field, determining the correct parent and site name can be difficult at times. It would be helpful if you could add by site parent name or exact site location.

Rita M.
GM en EE. UU.
Automatización industrial, 2-10 empleados
Ha utilizado el software durante: Más de dos años
Fuente de la reseña

Alternativas consideradas:

mHelpDesk

4 hace 3 años

Comentarios: Always have a great experience when dealing with customer service. I have been helped in a very timely manner with any issues that would pop up.

Puntos a favor:

I like that it is easy to use and was easy to setup. The flow of the customer account is good.

Contras:

I do not like the reporting. It is not the easiest reports to pull and when you do, sometimes does not make sense. However, I have not used the reports enough to say they are unworkable.

Respuesta de mHelpDesk

hace 3 años

Rita, thank you for sharing your comments. We're happy to hear that the product is working for your business and that the Customer Support team has been helpful. We'll pass your feedback about the reporting to the product and engineering teams. Thanks for being a customer!